Avatar billede mikael_c Nybegynder
16. august 2004 - 19:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til at optage fra netradio?

Hej Eksperter..

Mangler et program som kan recorde/optage fra net-radio!!
Hvor kan jeg finde sådanne program?
Avatar billede double-g Juniormester
16. august 2004 - 21:53 #1
Hvis det er shoutcast radio, så er stationripper ganske glimrende.

http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=773&PN=1
Avatar billede mikael_c Nybegynder
16. august 2004 - 23:30 #2
Takker mange gange, radioen som jeg streamer fra er nemlig os på Shoutcast.. ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. august 2004 - 00:58 #3
double-g, du er bare ekspert til det der.
Kender du en guide til, hvordan man benytter Winamp 5.x Pro til at modtage DR netradio?
Avatar billede double-g Juniormester
17. august 2004 - 20:40 #4
halifax >> Ja jeg har godt set at du sporer spandevis af points på min audiograbberguide. :-)

Desværre er DR af den opfattelse at shoutcast og dermed WinAmp er alt for brugervenlig, så de holder sig primært til deres egen NetAfspiller.

Men det bør da ikke forhindre nogen i at gemme musikken. Så hedder det bare ASFrecorder.

http://sourceforge.net/projects/asfrecorder/
Avatar billede halifax Nybegynder
18. august 2004 - 00:32 #5
double-g, det er bare det, at på dette site http://www.dr.dk/netradio/alternativ/
står, at der kan benyttes alternative afspillere, herunder Winamp, blot den kan afspille WMA.

Min Winamp 5.01 Pro afspiller bare ikke, og har valgt den til WMA. Nederst på siden står, at DR ikke yder teknisk support, så tænkte bare om du havde skrevet en vejledning..  :)
Avatar billede double-g Juniormester
18. august 2004 - 11:56 #6
Næ det har jeg ikke, af den simple grund at jeg ikke kendte den side du linker til, og således ikke vidste at dr kunne køre i andet end deres egen afspiller.

Men prøv af sætte winamp til at afspille *.pls filer foruden *.wma.
Alternativt kan du hjøreklikke på linket og gemme den på harddisken inden du lader WinAmp åbne den.
Derefter burde du også kunne lave en genvej på skrivebordet til den fil du gemte, hvorefter WinAmp bør starte afspilningen ved klik på genvejen.