Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. august 2004 - 11:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Har jeg en virus

Hej Eksperten
Jeg må tilstå jeg er absolut ny i det her, nød lærer nøgen kvinde at spinde :o)
Min computer er blever extrem langsom. Hvordan kan jeg checke om jeg har en virus i mit system ??

styresystem windows ´98.. kabel opkobling..

Bedste hilsner
Chilidancer
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. august 2004 - 11:29 #1
Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilken af de 7 mirrors du bruger. Programmet er det samme.
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. august 2004 - 11:30 #2
Hent disse to programmer

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Først spybot. Installer og opdater. Scan og afhjælp det den finder (markeret med rødt)
Derefter henter du hijackthis og scanner og gemmer loggen. Kopier den herind, så kigger vi på den. Du må ikke fixe noget selv.
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2004 - 11:52 #3
lige for at gøre det lidt nemmere så start med at ligge hijackthis i en mappe for sig selv: c:\hijackthis\
så er du fri for at skulle flytte rundt senere :)
Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. august 2004 - 13:22 #4
Ok.. Det går jeg igang med.. :o)
Chilidancer
Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. august 2004 - 16:23 #5
Jeg er nu kommet til spybot, og har et spørgsmål. På min computer er har jeg fornylig installeret McAfee Security Center.. kan den gå sammen med spybot ??

:o) chilidancer
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2004 - 16:48 #6
diable den mens du kører spybot :)
Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. august 2004 - 17:00 #7
Godt så, hmhm  Men hvordan gør jeg så det ??
Chilidancer
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2004 - 17:03 #8
Kør du den bare selvom Mcafee kører, det burde ikke betyde noget.
Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. august 2004 - 17:12 #9
ok :)
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2004 - 17:24 #10
plejer bare at gøre det - fordi de har det med at låse filer....
men som fromsej siger så er det ikke sikkert det er nødvendigt.....
Avatar billede chilidancer Nybegynder
16. august 2004 - 18:22 #11
Okay .. her er så resultatet af hijackthis
Chilidancer :o)

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSRTE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IGFXTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HKCMD.EXE
C:\WINDOWS\MIXER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\P2P NETWORKING\P2P NETWORKING.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAM FILES\ALTNET\POINTS MANAGER\POINTS MANAGER.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\REAL\UPDATE_OB\REALSCHED.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\AGENT\MCAGENT.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHLD.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSESCN.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFTRAY.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\PROGRAMMER\SKYPE\PHONE\SKYPE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSFTSN.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFAGENT.EXE
C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YMSGR_TRAY.EXE
C:\WINDOWS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\OPG5IZOL\HIJACKTHIS[1].EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr/*http://www.yahoo.com
R3 - URLSearchHook: (no name) - {0428FFC7-1931-45b7-95CB-3CBB919777E1} - (no file)
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\COMMON\YCOMP5_2_3_0.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: Popup Manager - {08E74C67-99A6-45C7-94DA-A397A8FD8082} - C:\PROGRAMMER\POPUP MANAGER\POPUPMGR_1.0.1.5.DLL
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\PROGRAM FILES\MSN TOOLBAR\01.01.1629.0\DA\MSNTB.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHL.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] C:\WINDOWS\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\SYSTEM\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\SYSTEM\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mdac_runonce] C:\WINDOWS\SYSTEM\runonce.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\BAR\2.BIN\MWSOEMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LexStart] Lexstart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P NETWORKING] C:\WINDOWS\SYSTEM\P2P NETWORKING\P2P NETWORKING.EXE /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [WeatherOnTray] C:\PROGRAMMER\HOTBAR\BIN\4.5.1.0\WEATHERONTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\MCMNHDLR.EXE" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\PERSON~1\MPFTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McVsRte] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsrte.exe /embedding
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\PROGRAMMER\SKYPE\PHONE\SKYPE.EXE" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\BAR\2.BIN\MWSOEMON.EXE
O4 - Startup: PalNetaware.lnk = C:\Programmer\Paltalk\pnetaware.exe
O4 - Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\2.bin\MWSOEMON.EXE.mwt
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZSzeb029
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmtrans.html
O9 - Extra button: RealGuide - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\SYSTEM\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-gb/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 193.88.44.22
Avatar billede fromsej Praktikant
16. august 2004 - 19:39 #12
Flyt Hijackthis til en mappe oprettet til formålet.

Fjern P2P networking og altnet i Tilføj/Fjern programmer.

Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(hold <F8> nede under opstart), slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/ymsgr/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/ymsgr/*http://www.yahoo.com
R3 - URLSearchHook: (no name) - {0428FFC7-1931-45b7-95CB-3CBB919777E1} - (no file)
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\PROGRAM FILES\MSN TOOLBAR\01.01.1629.0\DA\MSNTB.DLL (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\BAR\2.BIN\MWSOEMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [P2P NETWORKING] C:\WINDOWS\SYSTEM\P2P NETWORKING\P2P NETWORKING.EXE /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - Startup: PalNetaware.lnk = C:\Programmer\Paltalk\pnetaware.exe
O4 - Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Programmer\MyWebSearch\bar\2.bin\MWSOEMON.EXE.mwt
O9 - Extra button: RealGuide - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\SYSTEM\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en tilfældig mappe, klik på Vis=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis alle filer".
Mapper:
C:\Programmer\MyWebSearch\
C:\WINDOWS\SYSTEM\P2P NETWORKING\
c:\program files\altnet\
C:\Programmer\Paltalk\
---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2004 - 19:53 #13
ikke for noget men er adaware nødvendig når han har kørt spybot s&d ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. august 2004 - 21:35 #14
Ja det er den.
De supplerer hinanden :O)
Avatar billede chilidancer Nybegynder
17. august 2004 - 02:35 #15
Ja nu er det senere end sent... :o).. det har været med tungen lige i munden..lol Men her er det endelig resultat fra hijackthis

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSRTE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\IGFXTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HKCMD.EXE
C:\WINDOWS\MIXER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\AGENT\MCAGENT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHLD.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSESCN.EXE
C:\WINDOWS\RunDLL.exe
C:\PROGRAMMER\WINZIP\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSFTSN.EXE
C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\PERSONAL FIREWALL\MPFAGENT.EXE
C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YMSGR_TRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\OPG5IZOL\HIJACKTHIS[1].EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\COMMON\YCOMP5_2_3_0.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: Popup Manager - {08E74C67-99A6-45C7-94DA-A397A8FD8082} - C:\PROGRAMMER\POPUP MANAGER\POPUPMGR_1.0.1.5.DLL
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - C:\PROGRAMMER\MCAFEE.COM\VSO\MCVSSHL.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] C:\WINDOWS\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\SYSTEM\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\SYSTEM\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mdac_runonce] C:\WINDOWS\SYSTEM\runonce.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [LexStart] Lexstart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\AGENT\MCUPDATE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\MCMNHDLR.EXE" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\PERSON~1\MPFTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McVsRte] C:\PROGRA~1\MCAFEE.COM\VSO\mcvsrte.exe /embedding
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZSzeb029
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\PROGRAMMER\GOOGLE\GOOGLETOOLBAR1.DLL/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger - {4528BBE0-4E08-11D5-AD55-00010333D0AD} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\MESSENGER\YHEXBMES0411.DLL
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-gb/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 193.88.44.22
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. august 2004 - 10:56 #16
O8 - Extra context menu item: &Search - http://bar.mywebsearch.com/menusearch.html?p=ZSzeb029
Den skal fixes.
Ellers er din log ren.
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. august 2004 - 11:35 #17
Det var så lidt :O)
Avatar billede chilidancer Nybegynder
17. august 2004 - 11:37 #18
Mange mange tak for hjælpen, :o) Det lykkedes. I fortjener månedens knus !
Jeg tror kun jeg fik givet point til fromsej. Jeg er ikke helt inde i sytemet her endnu..så andersenph kan du gøre så jeg kan give dig point  ??
Bedste Hilsner
Chilidancer :o)
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. august 2004 - 11:54 #19
Du skal ikke gøre noget.
Jeg skal ikke have point.
Dem trænger fromsej mere end jeg gør *S*
Det er nu, hvor du har forklaret, hvorfor du har givet point, helt i orden.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. august 2004 - 19:29 #20
Tak for point.*S*
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.

Andersenph>>Ja, det skal nok passe, jeg er virkelig i pointnød. ;o)
Avatar billede chilidancer Nybegynder
17. august 2004 - 21:32 #21
Tak for det fromsej, artiklerne vil blive studeret :)

lol.. ja for mig kunne I få alle de point de skulle være det ville være velfortjent computeren kører fint.. :):):) Messenger hænger dog stadigvæk en smule
Bedste Hilsner
The Chilidancer