Avatar billede matr Nybegynder
15. august 2004 - 16:06 Der er 1 kommentar

Hvor kraftig er 12" 1,33?

Hej Allesammen
Jeg har i laaang tid overvejet at skifte fra pc til apple. Jeg er dog meget i tvivl hvor kraftig en maskine jeg får for pengene i forhold til f.eks. en Dell maskine.
Jeg drømmer om en PowerBook 12" 1,33 gHz og er der nogen som har erfaringer med hvor kraftig denne maskine er? Hvad svarer 1,33 ca til i Pentium og andre PC processorer?

Hvor godt kører denne maskine f.eks. Photoshop og GoLive på samme tid?

Jeg er også meget i tvivl om man skal vente til der kommer en G5, så som i kan se ud af ovenstående spørgsmål så er jeg bange for om computeren er kraftig nok...

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med disse spørgsmål!

På forhånd tak!

Mvh. Mathias Aggerbo
Avatar billede egonspock Seniormester
15. august 2004 - 16:42 #1
Der er klart mere kraft i en hvilkensomhelst G5, men jeg må da indrømme at der ikke er nogen specielle problemer ved at køre Photoshop og Golive samtidigt på min 15" 1,25/1GB RAM. Jeg har lige nu 11 programmer åbne, og det er slet ikke noget problem. GoLive kunne godt være hurtigere, men det er ikke maskinens skyld, og det gør ingen forskel om andre programmer kører eller ej, da OSX er kanon til at multitaske. RAM'men er nok det vigtigste. Der skal minimum være 1 GB i til dine formål, og hvis du vil have mega-photoshoprenderinger til at gå så hurtigt som du trykker på knappen, er det nok en G5 du skal vente på.

Det er meget svært at sætte tal på hvad GHz på en G4/G5 er i forhold til en Pentium, da en del af det er et spørgsmål om hvorvidt at applikationerne kan udnytte de funktionaliteter, der er i processoren, noget som f. eks. Photoshop er meget godt til. Men en G5 er meget hurtigere end en G4, det er sikkert.