Avatar billede thomas1000000 Nybegynder
13. august 2004 - 22:44 Der er 4 kommentarer

min laptop overopheder

Min laptop er begyndt at slukke meget pludseligt, når den bliver varm, når jeg kører flere programmer samtidig, eller hvis den feks. skal afspille en tung fil som en film feks.

Den har også kæmpe problemer med bare at afspille almindelige cd´er eller mp3 i feks. musicmatch som nok er et tung program, men ikke så tungt. det er en ca. 2 gh processor der sidder i så det skulle ikke være problemet, og der er godt med ram.

hvad kan være problemet.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2004 - 23:20 #1
Er du sikker på at blæseren ikke er defekt ?
Avatar billede thomas1000000 Nybegynder
14. august 2004 - 13:28 #2
det kunne godt være problemet, men jeg aner ikke hvordan jeg tjekker det. Kan man høre processoren, eller er det blæseren jeg kan høre, for det skal siges at den også støjer en del.
Avatar billede ahave Nybegynder
14. august 2004 - 15:17 #3
Hvis blæseren kører for fuld ktaft hele tiden, er det sikkert et varme problem som du selv er inde på. Hvis du aldrig har renset blæseren, kunne det måske hjælpe. Det kan være støv der sidder og blokerer for luftindtaget. Jeg plejer at blæse trykluft ind i blæseråbningen. Jeg ved ikke helt om det er en god ide, for støvet vil jo bare fordele sig længere inde i computeren. Men det er den måde jeg plejer at gøre det på, og det virker. Om man senere får problemer ved jeg ikke, måske er der andre der har et bud på dette.
Avatar billede ahave Nybegynder
14. august 2004 - 15:19 #4
Her taler jeg ikke om trykluft fra en kompressor, da det indeholder meget vand. Man kan købe en dåse med trykluft i en computer butik.