Avatar billede sandman2 Nybegynder
12. august 2004 - 12:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange MIPS

Hej
Vi har en diskussion kørende på mit arbejde der går på hvor mange MIPS der er tilgængelig i en Pentium4 @ 3 GHz. Jeg mener at hvis man tager et gennemsnit på 3 til 4 instruktioner pr. clock cycle fåes en benchmark på omkring 750 Mips men om de 3GHz er core hastigheden eller sidder der en intern deler i pentium processoren. På intel hjemmeside fandt jeg et dokument der beskrev noget omkring 13K Mips!
Er der nogen der har et bud på det?
Avatar billede kbu Nybegynder
12. august 2004 - 20:21 #1
iflg. SiSoftSandra 2004 udfører en P4, 3 GHz ca. 8800 MIPS d.v.s. ca. 2,9 instruktioner per clockcycle.
til sammenligning udfører en AMD Atlon XP 3000+ på 2,16 GHz ca. 9000 MIPS svarende til til 4,1 instruktioner pr. clockcycle.
Avatar billede kbu Nybegynder
13. august 2004 - 17:48 #2
hvordan passede min kommentar med jeres diskussion ?  ;-)
Avatar billede sandman2 Nybegynder
17. august 2004 - 07:13 #3
Sorry for sent response men
har du en henvisning til en side hvor det står for ellers har vi ikke noget at have det i da vi skal bruge oplysningen i et projekt.
mvh.
Sandman2
Avatar billede sandman2 Nybegynder
17. august 2004 - 07:14 #4
husk at gøre din kommentar til svar hvis du vil have point.
/sandman2
Avatar billede sandman2 Nybegynder
28. september 2004 - 18:08 #5
Ingen kommentar??
Case closed...
/Sandman2