Avatar billede faun Nybegynder
11. august 2004 - 20:59 Der er 5 kommentarer

Spooler SubSystem App fejler?!

Hej eksperter!

Jeg har lige fået følgende windowsfejl.

szAppName : spoolsv.exe    szAppVer : 5.1.2600.0    szModName : WpsHrcN.DLL
szModVer : 2.1.0.4    offset : 00002d6f

Hvad indebærer fejlen, og hvordan fixer jeg den bedst muligt?

Jeg kører Windows XP Pro Dansk med SP1 og seneste windows updates.
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 21:22 #1
spoolsv > vedr. printer - har du bedt om udskrift ?
Har du netværksprinter?
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2004 - 21:28 #2
måske denne: Canon LBP 460 Printer ??
Avatar billede faun Nybegynder
11. august 2004 - 23:03 #3
Hmm, Jeg har godt nok en gammel Windows printer fra Canon, en Canon LBP 660. Den har jo noget underligt software som nok godt kan lave ged i systemet... Jeg vender tilbage hvis problemet bliver ved!
Avatar billede faun Nybegynder
11. august 2004 - 23:10 #4
Ja, ok.. jeg prøvede lige at slette alle printere og så starte spoolsv igen - og den pittede igen... jeg ved ik lige hvordan jeg skal fikse det. men hver gang er det ovenstående fejl der kommer!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. august 2004 - 22:10 #5
Spoolsv.exe er systemspooleren - det system der behandler printere og printjobs.

Hvis det går ned, vil de umiddelbare symptomer være, at du ikke kan finde din(e) printer(e), og da slet ikke printe til dem.

Du kan med lidt held starte den igen ved i en kommandopromt skrive:

NET START SPOOLER

Men der er selvfølgelig en grund til at den går ned. Og jeg tror du selv har givet svaret med LBP660´eren. Mange af Canons "ældre" laserprintere er nemlig ikke særlig godt understøttet i WinXP.