Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
11. august 2004 - 14:05 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Email vedhæftet fil automatisk?

Kan jeg ved hjælp af VB, sende en Excel fil automatisk via email?? Det er lige meget om jeg bruger oulook eller noget..... bare den bliver sendt!
Avatar billede bsod Nybegynder
11. august 2004 - 14:18 #1
Jeg vil mene, at du kan bruge Mailto http://www.ntinfo.dk/download/tools/usorteret/
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
11. august 2004 - 14:27 #2
Ok... og hvordan får jeg fat på den?
Avatar billede bsod Nybegynder
11. august 2004 - 14:34 #3
Jeg vil foreslå, at du Downloader den fra mit link, pakker den ud og derefter udfærdiger din VB-applikation hvori du kalder Mailto.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
11. august 2004 - 14:36 #4
Jeg kan ikke downloade den.....
Avatar billede bsod Nybegynder
11. august 2004 - 14:52 #5
Jeg kan godt se at der er problemer med Download fra siden nu. Udpakket fylder programmet kun 104 KB, men selvom du evt. oplyste om en mailadresse, har jeg ikke mulighed for at sende exe-filer m.v. fra mit arbejde - vi er rimelig restriktive. Beklager.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
11. august 2004 - 14:54 #6
Er det en VB sorce fil???? Jeg skal bruge den sammen med et VB program!
Avatar billede bsod Nybegynder
11. august 2004 - 15:11 #7
Det er et selvstændigt program som du skal kalde via dit VB-program. Hos os arbejder en af vore udviklere p.t. med en temperaturføler i et krydsfelt. Han læser temperaturer via et VB-program og når temperaturen nærmer sig varm, eksekverer hans VB-program Mailto, der sender en mail om problemet til vore netværksfolk.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
11. august 2004 - 15:13 #8
ok...... fedest!!!
Avatar billede bsod Nybegynder
11. august 2004 - 15:19 #9
Men det løser desværre ikke dit problem, da du ikke kan Downloade programmet.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
11. august 2004 - 15:25 #10
Næææ..... har skrevet til deres support.... håber de finder ud af noget!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
11. august 2004 - 15:45 #11
Kunne du ikke evt zippe den og sende den????
Avatar billede hiks Nybegynder
11. august 2004 - 22:42 #12
findes også der: (ellers ta en søgning på google!)

http://www.mikromarc.dk/support/download.htm#mailto

/hiks
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
12. august 2004 - 08:19 #13
Sejest!!!! 1000 takker..... kan man lave linieskift i selve teksten???
Avatar billede bsod Nybegynder
12. august 2004 - 12:06 #14
Du kan ikke umiddelbart lave linieskift i teksten (-M).
Her må du kunne lave en variabel i din VB eksempelvis:
Message = ""
    Message = Message + "Linie 1" + Chr(10)
    Message = Message + "Linie 2" + Chr(10)
    Message = Message + "Linie 3" + Chr(10)

MailExe = "C:\Sti\Til\MailTo.exe"

    Parameter = "-U DinMailAdr@dig.dk -H DinMailServersNavn -D ModtagersMailAdr@modtager.dk -S MailEmne -M " + Message + " -R DinMailAdr@dig.dk -A "c:\Sti\Til\VedhæftetFil\filnavn.xls"
    GikDetGodt = Shell(MailExe + " " + Parameter, 1)

Vi har gjort noget tilsvarende i en almindelig Accessapplikation.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
12. august 2004 - 12:10 #15
Har fundet ud af noget der er MEGET smartere..... exporter det jeg gerne vil skrive til en txt fil, som jeg så kan sende af sted som BODY!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
12. august 2004 - 12:10 #16
Skal der lige deles lidt point ud???
Avatar billede bsod Nybegynder
12. august 2004 - 12:31 #17
200 point er vel lidt rigelig meget. Jeg vil foreslå lidt deltagerpoint til fordeling hvorefter du snupper hovedparten selv.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
12. august 2004 - 12:46 #18
hiks skal vel osse have????
Avatar billede bsod Nybegynder
12. august 2004 - 12:49 #19
Det vil jeg da bestemt også mene - det var jo faktisk hans link, der virkede.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
12. august 2004 - 12:50 #20
Venter bare på at han ligger et svar så!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
12. august 2004 - 12:53 #21
Tror sgu jeg fikk lavet lort i den!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
12. august 2004 - 12:56 #22
Avatar billede bsod Nybegynder
12. august 2004 - 13:38 #23
Takker for points. 75 er mere end rigelig. De yderligere points jævnfør  http://www.eksperten.dk/spm/528583 kan du lade gå til hiks.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
13. august 2004 - 10:21 #24
BSOD:
Det kan være du osse kan hjælpe med denne her:
http://www.eksperten.dk/spm/528868
Avatar billede hiks Nybegynder
13. august 2004 - 11:19 #25
hej

jeg behøves ikke points - søgte bare en tur på google... :o) Til at overveje mht. mail afsendelse vil jeg bare lige droppe en kommentar ang. afsendelse af mails, hvis du har mod på det kan du jo kode din egen, tjek http://www.winsockvb.com/article.php?article_id=20 - for en grundig gennemgang af afsendelse af mails vha winsock som også er i VB.

mvh og go weekend hiks