Avatar billede car0e Nybegynder
11. august 2004 - 13:46 Der er 10 kommentarer

Hvilken Transistor?

Hey..

Ville gi 60 point til ham der lige hurtigt kan gi mig navnet på en NPN Transistor, hvor jeg trække en strøm igennem Collectoren på omkring 350mA - 450mA..

Det skal ikke være i et TO220 hus!!

Forhånd danke..
Avatar billede scb Praktikant
11. august 2004 - 14:05 #1
Hvor stor spænding skal den kunne klare?
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
11. august 2004 - 14:09 #2
f.eks
BD165 = 45 V, 1,5 A
BC337 = 50 V, 0,8 A
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
11. august 2004 - 14:11 #3
Hvor stort effekttab regner du med at der bliver i transistoren, det er nemlig bestemmende for hvilken hustype der vil kunne bruges.
(effekttab = spænding over transistoren x strøm gennem transistoren)
-SCB
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 15:59 #4
hvaffor et hus må den så være i? og hvad skal du bruge den til?
der er også stor forskel på small signal og power transistors
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 16:14 #5
her i mit katalog er der jo 12 kolonner, og 50 forskellige small signal transistorer, så der er nok at vælge imellem. hvis du skal have noget med effekt kommer du ikke uden om T03 eller et hus der ligner T0220. men forslag til generel purpose, small signal: fx bc441, hus T039 (den lille "hat"), Ic max 2a, Vce max 60v, hfe 40-250 (med den usikkerhed skal den jo ikke bruges til audio). må afsættes 1w i den.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. august 2004 - 16:16 #6
man kan få/lave en lille køleribbe og sætte ned over hatten, men ikke noget der kan lave noget seriøst.
Avatar billede car0e Nybegynder
11. august 2004 - 18:07 #7
Tak for svarene.. Har først lige haft mulighed for at reply lidt nu..

Der vil ikke blive afsat en effekt mere end 1 Watt.. Og spændingen bliver max 12V, men ledte mere efter et hurtig svar, da jeg ikke havde mulighed for at slå op i en bog på det tidspunkt..!!

Kender i evt. en hjemmeside, med opslag af Transistore??

Men tak for point'ene, SCB løber med dem, da han svarede hurtigts, igen igen ;)
Avatar billede scb Praktikant
11. august 2004 - 18:40 #8
Med 1 watt i tab, er det nok klogt med en BD165 (TO126 hus)
-SCB
Avatar billede screem_brille Novice
26. august 2004 - 17:00 #10
hvilket frekvens område ?