Avatar billede irma_n1 Novice
10. august 2004 - 22:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ikke er en socket

Hej

Jeg har en tele2adsl forbindelse på to computere over en switch. Den ene computers forbindelse virket fint mens den anden ikke får en ip addresse fra dhcp serveren. Jeg har prøvet at skifte kabel, og bruge den anden computer for at teste om det virkede på den og det gjorde det.

Når jeg på den computer der ikke kan forbindes skriver prompten ipconfig /renew så får jeg fejlet Der blev forsøgt en handling på noget som ikke er en socket.

Er der nogen der har en ide af hvad der er galt. Jeg har testet kablerne, switchet og det hele virker så jeg ved ikke helt hvad der er galt. Platformen er windows xp pro
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2004 - 22:11 #1
En socket er kombinationen af en IP ardesse og et portnummer. Det lyder bare bedre om mere professionelt at tale om Sockets end om portnumre og IP adresser
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2004 - 22:13 #2
95 % af de netværksproblemer jeg støder på af den art, skyldes dårlige netkort, prøv at skifte netkort mellem de to maskiner eller prøv med et nyt/andet kort i den der ikke virker
Avatar billede irma_n1 Novice
10. august 2004 - 22:13 #3
jeg ved godt hvad socket er....men kan ikke helt fatte hvor fejlen ligger
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2004 - 22:13 #4
Er der 2 dynamaiske IP adresser med i dit abonnement ?

Hvis ikke skal du have en router foran dine computere !
Avatar billede irma_n1 Novice
10. august 2004 - 22:14 #5
jo der er...det hele virkede fint men så gik der noget galt med en af kablerne og den skiftede jeg ud hvorefter problemet opstod
Avatar billede irma_n1 Novice
10. august 2004 - 22:15 #6
kan det hjælpe hvis jeg installerer netkortet igen
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. august 2004 - 22:19 #7
Nogle gang kan en geninstallation af entet kortet eller IP protokollen hjælpe. Det er gratis at prøve
Avatar billede squashguy Nybegynder
10. august 2004 - 22:22 #8
Avatar billede irma_n1 Novice
10. august 2004 - 22:37 #9
ok..vil prøve det som microsoft siger...men er det alt for farligt at slette de filer
Avatar billede irma_n1 Novice
10. august 2004 - 22:42 #10
kan det her måske løse problemet http://www.cexx.org/newnet.htm
Avatar billede locturian Nybegynder
11. august 2004 - 10:43 #11
Problemet ligger nok i, at Tele2 kun har givet dig 1 IP. Løsningen er at få fat i en Router, der så selv får IP'en fra Tele2, og derefter uddelegere dynamiske ip adresser til dit netværk...
Avatar billede irma_n1 Novice
11. august 2004 - 11:30 #12
men det virkede før og det var med den samme switch
Avatar billede locturian Nybegynder
11. august 2004 - 11:32 #13
Før? Hvordan var opsætningen før? Hvad har du gjort anderledes ?
Avatar billede irma_n1 Novice
11. august 2004 - 22:49 #14
skiftede kun kabler
Avatar billede locturian Nybegynder
11. august 2004 - 23:13 #15
Måske du skulle tjecke om det kabel du ikke kan få til at virke, om det er et krydset kabel... Hvis det er, så skift det ud med et "lige" kabel...
Avatar billede irma_n1 Novice
11. august 2004 - 23:14 #16
kablet er helt i orden..prøvede den på en anden computer
Avatar billede locturian Nybegynder
11. august 2004 - 23:42 #17
Hvis det virkede før, kan der være 3 muligheder - Enten er kablet forkert, eller også er computeren der ikke er i orden, eller også har tele2 ændret noget...
Avatar billede khell Nybegynder
13. august 2004 - 07:06 #18
Det ovenstående foreslået virker ikke. Hvis det er en winsocket fejl du har på din maskine, kan den løses enten med et lille program, der foretager indgreb i registreringsdatabasen for dig, og resetter winsocket værdierne.
Den anden mulighed er at foretage indgrebet manuelt ifølge microsofts anvisninger. Den sidste mulighed er at benytte dig af systemgendannelsen i Windows XP.

1) http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
2) http://support.microsoft.com/?kbid=811259
3) Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemgendannelse, gendan fra en dato hvor du ved at maskinen virkede.
Avatar billede irma_n1 Novice
13. august 2004 - 10:19 #19
har allerede løst problemet og der var problemer med winsocket hvilket jeg fik løst med winsocketfix...desuden war new.net installeret og jeg fjerenede den så nu virker det fint