Avatar billede zen0r Nybegynder
08. august 2004 - 12:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med tekst effekt!

Hvordan kan jeg lave denne effekt?..
http://www.dalleboy.1go.dk/how.bmp

Mange vil muligvis sige Photoshop, men så må det da være et plugin?

På forhånd tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. august 2004 - 12:19 #1
Det kan sagtens laves i photoshop og der skal ikke bruges noget plug in. Det er bare at klø på med de indbyggede muligheder
Avatar billede zen0r Nybegynder
08. august 2004 - 12:20 #2
plz. giv en guide eller sådan noget, er møgn00b til photoshop :/
Avatar billede weblex Nybegynder
08. august 2004 - 12:48 #3
Hvis du er helt grøn i PS bliver det svært - men vi prøver alligevel :o)

1) Lav et nyt billede med den ønskede farve baggrund
2) Skriv din tekst på et nyt layer med den ønskede font og i den ønskede farve
3) Duplicate layer (Ctrl+J)
4) Flyt det nye layer ned under det oprindelige tekstlayer skift farve til sort
5) Rasterize begge dine tekstlayers (højreklik på layeret og vælg Rasterize layer)
6) Klik på det nederste tekstlayer
7) Vælg movetool og tast pil ned og pil til højre
8) Duplicate layer og flyt også det en px ned og til højre
9) Fortsæt indtil bogstaverne har den ønskede tykkelse
10) Merge alle dine tekstlayers (klik på det øverste tekstlayer og klik ctrl+e til alle layers undtagen baggrund er merget)
11) Vælg layerstyle og giv dit mergede layer en stroke på 1 px i den ønskede farve
12) Ctrl+T og roter din tegning
13) Vælg en brush hvor der indeholder en masse "klatter"
14) Sæt forgrundsfarven til sort
15) Ctrl+klik på dit layer så teksten er markeret
16) Lav et nyt layer og klik med din brush
17) Done

Her er hvad jeg fik ud af det

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10125
Avatar billede zen0r Nybegynder
08. august 2004 - 12:53 #4
jeg takker, :)