Avatar billede dimsen Nybegynder
07. august 2004 - 17:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

300watt strømforsnyning nok?

Davs jeg har nu besluttet mig at købe et Geforce FX5900XT men mit spørgsmål er om en 300W strømforsyning er nok?

Min pc består af følgende:
p4 2,8 northwood
120gb hardisk
2x512 ddr ram
Cdrom drev/brænder

Er det muligt at smide det kort op sammen med dette på en 300w strømforsnyning eller findes der et tilsvarende grafikkort der kan :-)?.

På forhånd tak.
Avatar billede peet-49 Novice
07. august 2004 - 17:26 #1
Hvis den er af rimelig kvalitet, kan den sagtens det. 350W ville nok være mere passende.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. august 2004 - 19:49 #2
Absolut og måske. Min egen kører med 4 stk. harddisk, 1 dvd-brænder, en cd-brænder samt et 5950 ultra uden problemer. Grunden til måske ligger i, at watt jo er den samlede ydelse, men ikke specificerer hvor mange amp. den enkelte forsyningslinie kan trække. Eller sagt poå en anden måde: hvis 10 linjer kan trække x ampere på en strømforsyning er det maksimale output på hver gren jo mindre end samme psu med 5 linjer. Simplificeret, men til at forstå håber jeg. En underdimensioneret psu er forholdsvis let at diagnosticere da spontane genstarter foregår i tide og utide. Bare klø på.
Avatar billede dimsen Nybegynder
07. august 2004 - 22:45 #3
hmm overvejer stærkt at købe en 400w PSU og har kigget på denne http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51853 . Jeg tvilver meget på den kvalitet min nuværende PSU har da pc'en er købt for meget små penge :-).
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. august 2004 - 23:28 #4
Jeg ville flå 300 kr mere ud af tegnebogen, og købe denne
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77958

Eller 400 kr. mere for denne
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11055
Avatar billede dimsen Nybegynder
08. august 2004 - 03:02 #5
Så meget kan jeg ikke smide for en PSU i øjeblikket, vil helst have en til 300-500(max)kr. hvis nogle har nogle andre forslag der kan trække min configuration og lidt ekstra så den er lidt fremtids sikret, dog må den ikke koste mere end de 500.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. august 2004 - 16:19 #6
Du får hvad du betaler for ! !
Avatar billede dimsen Nybegynder
08. august 2004 - 17:17 #7
det svar kan jeg jo ikke rigtig som studerende bruge til noget, jeg kan simpelthen ikke afsætte flere penge på en PSU men der må være en af god kvalitet der stadig er pris billig, udover nortQ4100 har jeg kigget på en, http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84459 der er både om denne og northQ'en kun sagt gode ting desuden har jeg ikke set andet end gode andmeldelser :-). Men som sagt tidligere er ca 500kr max.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. august 2004 - 20:46 #8
Så ville jeg tage den du nævner sidst, den har 2 fans ! !  :-)
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 12:36 #9
Takker for point.