Avatar billede triumfthye Nybegynder
08. oktober 1999 - 09:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

To skærme

Når jeg tilslutter to skærme og skal trække et vindue fra den ene til den anden skærm, "fryser" vinduet i midten! Hvor skal jeg søge fejlen?
Avatar billede ziber Nybegynder
08. oktober 1999 - 09:39 #1
Prøv grafik kortet.

Det er vel det, der står for overførslen / forbindelsen

Hvilket grafikkort bruger du ?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
08. oktober 1999 - 11:07 #2
Det lyder godt nok lidt mærkeligt... men okay, som ziber spørger om, hvilket gfx kort bruger du?

Som en fast regel, når man skal lave 2 skræms løsninger er at gfx kortne skal være identiske, kører på samme driver, og helst en ny driver.
Men så kan man selvfølgelig også bare købe et gfx kort ligesom mit (Matrox Millennium G400 DUAL MAX - spark røv kort!! :)

Venlig hilsen
Overload.dk
Att: Peter Loft Jensen
Avatar billede triumfthye Nybegynder
08. oktober 1999 - 15:29 #3
Til min primære skærm: 32MB TNT2 (AGP). Til min sekundære skærm: 4MB S3 + 12MB 3dfx (PCI)!...Når bios har funktionen med valg mellem PCI eller AGP som primært (hhv. sekundært) skærmkort kan det næppe passe, at kortene skal være identiske!?
Avatar billede schubert Nybegynder
08. oktober 1999 - 18:31 #4
Jeg har haft samme problem med mine kort(Viper 550 + matrox myst., Jeg opgraderede firmware'en på mit matrox kort og hentede den seneste driver til begge kort.
Det kunne også være en idé at lægge den seneste drivere til Voodoo2(Jeg formoder at det er Voodoo2 du har)på som du kan hente på
www.3dfxgamers.com/docs/IO/38/ATT/rkv2dx6.exe - her kan du også hente et fix til di S3 kort.
www.3dfxgamers.com/docs/IO/195/ATT/s3fixv2.exe
Hvis dette ikke løser det så prøv at skifte dit S3 kort ud med et andet kort.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
08. oktober 1999 - 19:36 #5
Jo, det kan godt passe! Et vis krav for at det bl.a virker er også det er samme type port man bruger, det BIOS'en har er hvilket kort den skal kontakte først, det har ikke rigtigt noget at gøre med om folk kører med 2 skræms løsning eller ej.

Nogle kort virker fint sammen, andre gør ikke. I dit tilfælde virker det meget usandsynligt, eftersom der er så meget forskel på begge kort.

1 kort: AGP TNT2
2 kort: S3 PCI + Voodoo kort

Hmm, de steder hvor jeg har haft bedst erfaring med det er på mit arbejde:
1 kort: PCI Matrox Millennium G200
2 kort: PCI Matrox Millennium G200

2 ens kort, 2 ens drivere, kører smertefrit i WinNT, 98 osv.

Problemet er at Windows ikke er særlig god til at håntere denne måde, eftersom de nu gælder 2 drivere, een til hvert sit kort.

vh
Overload.dk
Att: Peter Loft Jensen
Avatar billede melvis Nybegynder
08. oktober 1999 - 19:57 #6
Nu spørger jeg nok dumt, men har i ikke 2 Grafikkort i pcen?? og hvordan køre det ??

Avatar billede schubert Nybegynder
08. oktober 1999 - 20:33 #7
Det køre fint for mig , men triumfthye har lidt problemer. Min erfaringer er at det fungere lige godt om du har 2 forskellige grafikkort i din PC, (har prøvet 2 ens!)
Jeg bruger den extra skærm til mit email program så er jeg fri for at lede efter det noå der er kommet mail, samt når jeg surfer og bruger søge maskiner.
Her er det pissefedt at du kan lave "drag" af linken over i en anden browser.Så har du hele tiden søgeresultatet på den ene og informationerne på den anden.

Jeg har også prøvet med 3 kort og 3 skærme(15"+17"+17")men løb desværre tør for PCI slots og blev nød til at pille 15"'eren fra igen.
Prøv det er ikke svært at sætte op, 98 hjælper selv til
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. oktober 1999 - 22:35 #8
Sørg for at begge kort har de nyeste drivere fra nettet og sørg for, at informationerne i win98 om hvilket kort, der er sluttet til hvilken skærm, som også helst skal have de nyeste drivere fra nettet.
Avatar billede pandora Nybegynder
21. oktober 1999 - 22:58 #9
;
-To skærme, een tanke
kan få mit hjerte til at banke
;
Avatar billede triumfthye Nybegynder
22. oktober 1999 - 08:47 #10
...Nå, Eksperten har fået sig en huspoet!
Avatar billede cort Nybegynder
28. januar 2000 - 13:35 #11
Det bedste resultat fås med to PCI -kort. Det går ofte galt når man kombinerr AGP og PCI grafikkort til to skærme
Avatar billede schubert Nybegynder
11. december 2000 - 20:27 #12
bedre sent end aldrig , takker håber det hjalp .- men du har jo nok fået nyt siden