Avatar billede sln Nybegynder
26. februar 2001 - 07:35 Der er 4 kommentarer

Visual Interdev kan ikke finde LOCALHOST

Jeg har netop installeret win2000 + serverudvidelser og geninstalleret Visual Interdev. Men jeg har et problem.

Når jeg forsøger at starte et nyt Project og skal angive Serveren (localhost) får jeg ingen valg i dropdown boxen. Manuelle forsøg på at angive LOCALHOST resulterer blot i, at programmet meddeler det ikke kan få kontakt til serveren.

1. Filen C:\\winnt\\system32\\drivers\\etc\\HOSTS indeholder sammenknytningen: 127.0.0.1 localhost

2. Kald til http://localhost i IE er OK.

Beslutningen om at skifte til win2000 var egentlig initieret af nøjagtigt samme problem i Win98, som jeg dog fik løst ved div. af- og geninstallationer. Men da der samtidig kom nye problemer til tog jeg springet, men øjensynligt tilbage til den samme isflage.

Nu kunne jeg godt tænke mig at kende problemet frem for at forsøge at løse det i blinde. Gode råd er dyre.
Avatar billede been Nybegynder
26. februar 2001 - 08:46 #1
Har du administrative rettigheder med den bruger du logger på med ?
Har du prøvet at enable Guest kontoen for at sikre at det ikke er et rettighedsproblem ?
Avatar billede sln Nybegynder
26. februar 2001 - 16:41 #2
Ja, jeg logger på som administrator, og mener slet ikke det er dér problemet skal søges.
Avatar billede sln Nybegynder
30. marts 2001 - 12:05 #3
Jeg har løst problemet ved at starte helt forfra, og installere i denne rækkefølge.
win2000(minus serverudvidelser) - VisualInterdev - Win2000Serverudvidelser - Office.

Avatar billede sln Nybegynder
20. august 2010 - 12:40 #4
Luk dette gamle spørgsmål