Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 22:22 Der er 14 kommentarer

Hej jeg har et nyt aopen HQ 45 kabinet...

Hej jeg har et nyt aopen HQ 45 kabinet. Problemet er at jeg har hørt at athlon thunderbird processor skal have et kabinet på 300 watt. Er det rigtigt eller skal jeg bare købe et bundkort med thunderbird processor.
Avatar billede smms Nybegynder
25. februar 2001 - 22:34 #1
Det kan godt være det kan køre der på
AOpen har nok på deres side en liste over hvilke kabinetter kan køre med Athlon
Avatar billede smms Nybegynder
25. februar 2001 - 22:37 #2
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. februar 2001 - 22:51 #3
soti:> det er korrekt. Men du kan nøjes med at købe en ny strømforsyning. Du behøver ikke at købe et helt nyt kabinet med en 300w strømforsyning.
Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 22:52 #4
Hvor meget koster sådan en tdaugaard.

soti
Avatar billede soti Nybegynder
25. februar 2001 - 22:53 #5
Og hvad sker der hvis man butter et thunderbird bundkort i.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. februar 2001 - 23:30 #6
Der sker det at du kan risikere at brænde din strømforsyning af, da den kun kan trække 250w (eller 150w i de fleste tilfælde) og da CPU\'en og resten i alt skal bruge 300w ja så er det surt .
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. februar 2001 - 23:31 #7
soti:> jeg kan ikke lige nogle priser i hovedet .
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 00:12 #8
Generelt kan det næsten ikke betale sig at købe en ny PSU, prisforskellen mellem PSU og et nyt kabinet m/300W PSU er som regel ikke ret stor. :(
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 00:23 #9
Hos brinck elektronik har de en 300W til 398.00.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. februar 2001 - 00:32 #10
Hvis du søger på http://www.edbpriser.dk/ under kabinetter kan du finde PSU`er nede forneden. Ca. 273.00 for en 300W.
Avatar billede smms Nybegynder
26. februar 2001 - 01:10 #11
OK den link jeg smed op ser ikke ud til at virke men den viser en PC med et AOpen HQ 45 kabinet og Athlon CPU så den må kunne virke med en Athlon
se http://www.fascom.nl/Systemen.htm og tryk på:
Performance Line 3300 series, AMD Athlon
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. februar 2001 - 15:29 #12
Strømforsyninger
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=114

Ganske vidt en tand dyrere.. men det er da kvalitetsvarer.

Xtom` =)
Avatar billede gizkor Nybegynder
27. februar 2001 - 12:49 #13
Det ville være en god ide at anskaffe en ny strømforsygning, men du kan faktisk godt køre med et HQ45 kabinet. Jeg kender en der har en Thunderbird 1ghz og et asus GeForce2 kort i et HQ45 og det fungerer fint.
Det eneste sted det kan mærkes er i ASUS´smart-doctor hvor computeren bliver ustabil hvis man slår ekstra køling til.
Avatar billede rop Nybegynder
03. marts 2001 - 11:43 #14
Hvis du har en maskine med 1-2 hd\'er og et CDROM drev, som de fleste så er 250W rigeligt. Det med de 300W er faktisk totalt irrelevant hvis strømforsyningen ikke kan pumpe nok W ud på de linier som CPU\'en reelt skal bruge... Jeg kender flere der kører Thunderbirds med et HQ45 og alt muligt andet gejl i. PT kører jeg faktisk en Duron 933 maskine med en 235W psu (midlertidigt, min 330W enermax er til rep) og det virker lige så fint som med 330W...

Så medmindre du fylder kabinettet med diske og cd drev, så er 250W rigeligt...