Avatar billede moun Nybegynder
02. august 2004 - 22:17 Der er 7 kommentarer

nettet bruges skjult

Jeg har et stort problem. Der er et eller andet program der burger hele min båndbredde, så jeg har en latency på 1000...Hvilket betyder jeg ikke kan spille counter-strike.

Jeg HAR søgt efter spyware med spy-bot.

Min spørgsmål er så om der findes et eller andet program, så man kan se, hvilket program der sluger alt mit båndbredde...?
Avatar billede zenorph Nybegynder
02. august 2004 - 22:49 #1
Prøv at lave en Hijackthis log og post den herinde - kan være den afsløre lidt :-)

<\\zenorph
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. august 2004 - 23:27 #2
Er der andre computere (fx i et lokalt netværk) der bruger samme internetforbindelse? Dette kunne forklare dyk i hastigheden, særligt hvis andre computere downloader store mængder data.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2004 - 01:17 #3
Prøv at lukke alt ned der bruger internet. Klik Start -> Kør og skriv CMD, klik OK. Udfør komamndoen netstat -a -o
Se efter om der er nogle etablerede forbindelser. Ved at undersøge dem nærmere kan det måske give et fingerpeg.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. august 2004 - 08:14 #4
installer zonealarm (www.zonealarm.com) den vil lukke af for alle de programmer du ikke har givet adgang til internettet.

Hvis du allerede har zonealarm, skal du muligvis opdatere den og efterfølgende gå ind i program control og sætte alle flueben til spørgsmålstegn.
Avatar billede moun Nybegynder
03. august 2004 - 14:19 #5
Zenorph, gider du at forklare lidt nærmere om hvordan man laver sådan en log :D?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2004 - 15:57 #6
Gå til Spywarefri.dk og hent, installer og kør HiJackThis
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Læs installations og brugervejledningen. (Er nemt at bruge)
Den log som programmet laver over din pc kopierer du ind på Eksperten i et nyt spørgsmål under kategorien Virus.
Så er der sikkert en "log-ekspert" som hjælper dig videre.
Avatar billede zenorph Nybegynder
03. august 2004 - 16:58 #7
Ja, det burde jeg sgu have gjort - beklager fejlen - men halifax har klaret ærterne.

<\\zenorph