Avatar billede t0pd0g Nybegynder
02. august 2004 - 14:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder med 2 spørgsmål

Spørgsmål nr. 1
Så vidt jeg kan forstå er der ikke længere noget der hedder et recordset. Mit spørgsmål er så: Hvordan får jeg fat i en enkelt record eller en gruppe records i min kode? De tutorials jeg har fundet arbejder alle sammen ud fra at databasen skal linkes til en drop down eller lignende.

Spørgsmål nr. 2
Umidelbart lader det til at de fleste vælger enten visual studio eller en ganske almindelig teksteditor til at udvikle deres asp.net. Jeg har programmeret almindelig asp i homesite i de sidste 4 år så visual studio virker en smule uoverskuelig. Vil det være en fordel for mig at lære at programmere asp.net i visual studio eller er det mere fornuftigt at programmere det i hånden?

Hvis der ud over det er en som kan anbefale en god bog .asp programmøre som vil lære .net ville det være fedt (har kigget på Begining ASP.NET 1.1 with VB.NET 2003 fra wrox)

Mvh t0P
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
02. august 2004 - 15:16 #1
Yes så er 1. spørgsmål løst..
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2004 - 18:04 #2
Jeg mener at de 3 oplagte muligeheder er:

Visual Studio .NET
WebMatrix (som er en gratis ASP.NET IDE)
en allround standard editor (Ultra Edit, TextPad, JEdit etc.)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2004 - 18:07 #3
Wrox har udgivet flere glimrende bøger om .NET og beslægtede emner.

Prøv og læs reviews på www.amazon.com
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2004 - 18:09 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2004 - 18:11 #5
Hvis du har 4 års ASP erfaring skulle du måske droppe "Begining ASP.NET 1.1"
og købe "Professional ASP.NET 1.1" !
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
02. august 2004 - 18:22 #6
Jeg kan bestemt anbefale Visual Studio .NET - det er virkelig gennemført!

...men det koster jo desværre også en del.
Avatar billede jaffafo Nybegynder
03. august 2004 - 01:20 #7
Jeg bruger Macromedia Dreamweaver MX 2004 og det fungerer da udmærket. Jeg kan bedst lide at skrive alt i hånden og da jeg har internet kan jeg ikke lige se hvorfor jeg skulle investere i VS.NET.. endnu..

Så hvis du synes det går fint uden et dyrt stort program, jamen så hold dig til det du har.. :)
Avatar billede pusler Nybegynder
07. august 2004 - 01:54 #8
visual studio 2005 beta kan erhverves for 37 kr på msdn, hvis du ikke skal bruge det proffesionelt det første stykke tid...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2004 - 13:43 #9
Tid at få afsluttet spørgsmålet ?

(og et svar fra mig)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 22:08 #10
??