Avatar billede jespercp Nybegynder
01. august 2004 - 23:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redirecting metatag eller noget lign.

Hej,

jeg vil have en hjemmeside, hvor flash brugere bliver ført til falsh versionen og ikke-flash brugere bliver ført til html versionen.

Jeg vil undgå javascript ved at indsætte to ting i mit html dok.

Jeg indsætter en mikroskopisk flash film på 20x20 px med en kommando om at gå til flash versionen. hvis folk har flash vil denne kommando virke.

Hvis de ikke har flash vil filmen ikke virke, og her er det så jeg skal bruge et metatag (tror jeg det hedder), som tager over og sender folk til html versionen.

Men ak, mine evner i html er jo ikke store, så hvordan skal koden nu lige se ud, for at dette kommer til at virke?

Jeg har en deadline, så hjælp ønskes MEGET :o)
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. august 2004 - 23:42 #1
<meta http-equiv="Refresh" content="10; URL=http://www.hotmail.com">
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. august 2004 - 23:43 #2
så smides brugeren videre til http://www.hotmail.com efter 10 sekunder.
Avatar billede jespercp Nybegynder
01. august 2004 - 23:52 #3
tak for det hurtige svar - har allerede indsat koden og testet, og det virker helt som det skal. Hvis du poster et svar, skal du få dine velfortjente point.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. august 2004 - 23:54 #4
du skal så være opmærksom på at de fleste søgemaskiner vil banne dig for brug af meta refresh, men hvis du er ligeglad med placering i søgemaskinerne er metoden god
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. august 2004 - 23:58 #5
Et svar herfra :o)
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. august 2004 - 23:58 #6
... men søgemaskiner ved jeg godt nok ikke meget om :o)
Avatar billede jespercp Nybegynder
01. august 2004 - 23:59 #7
ok, det var jeg ikke klar over. Men siden her er til brug i et lukket område på min site. Den skal faktisk holdes privat, så det bliver ikke et problem, men tak for tippet.
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. august 2004 - 00:00 #8
Jeg takker også for tippet :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. august 2004 - 00:01 #9
Det jeg siger er:

Hvis du ønsker at man skal kunne finde dine sider med f.eks. google, bør du ikke anvende meta redirection, du vil ikke blive optaget i google og i de andre søgemaskiner hvis du meta redirecter.

Hvis det er ligemeget om man kan finde dine sider i søgemaskinerne, så fortsæt bare