Avatar billede garfi Nybegynder
01. august 2004 - 16:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man en router.

har fået windows server 2003 på prøve og kunne godt tænke mig at leje lidt med det. et lille overblik

har cypercity. 2mbit
router prestige 650r-31
en computer med 3 netværks kort og windows server 2003
en anden pc til spil og en bærbar, som skal køre igennem

har lejet lidt med det og har sat en router via server 2003, som umiddelbart virker fint men der er ikke hul igennem.
kan det være cypercity routeren der forhindre mig i det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. august 2004 - 16:37 #1
Jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er du vil opnå. du har allerede en router fra Cybercity, der er derfor ingen grund til at din server også er router.

Som jeg forstår dit problem, ønsker du at kunne gå på nettet med flere maskiner. Dette kan godt lade sig gøre, lidt afhængig af hvilket abonnement du har hos cybercity. For at kunne gå på nettet skal du have IP adresser nok. Det kan du enten få ved at have lige så mange faste eller dynamiske IP adresser som du har maskiner eller ved at have en fast eller dynamisk IP adresse, og så tildele resten af dine maskiner interne IP adresser gennem NAT.

Hvisken løsning du skal bruge afhænger af dit abonnement
Avatar billede janusb Nybegynder
01. august 2004 - 16:39 #2
som jeg kan forstå det kan du ikke komme ind på de andere computer
Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> LAN-forbindelse-> Egenskaber
Internetprotokol (TCP/IP -> installer -> Tjeneste -> SAP
Avatar billede garfi Nybegynder
01. august 2004 - 16:45 #3
ved godt jeg har en router. Det er jo for at prøve ikke meget andet.
har en fast ip adresse men det er jo routerens problem (windows 2003)
det er jo netop det der er problemet den vil ikke tildele nogen ip ér
dhcp køre ellers fint, så spørger jeg kan det være fordi min router fra cypercity også ligger og deler ip ér ud
Avatar billede serverservice Praktikant
03. august 2004 - 14:14 #4
Ja og nej Du kan sagtens bruge dhcp på routeren også, men så skal du sætte et højere range så routeren ikke forsøger at dele den ip ud du allerede har på serveren.
kan du få din server på internettet?
Avatar billede garfi Nybegynder
03. august 2004 - 14:22 #5
nej. desværre men hvad hvis jeg bare slår dhcp fra på routeren tror du det vil virke.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. august 2004 - 14:29 #6
Det er nemmest at sætte en lavere ip på din server end du har i dit range på din router. har du f.x range 192.168.1.100 - 192.168.1.254 på routeren så kan du vælge en ip på serveren i omr. 192.168.1.1 - 192.168.1.99.
Prøv at indstille din srver til auto ip/dns og tage en ipconfig /all og smid herind når den er på internettet.
Avatar billede garfi Nybegynder
03. august 2004 - 14:40 #7
ok
Avatar billede serverservice Praktikant
05. august 2004 - 08:10 #8
kunne vi se den ipconfig /all?
Avatar billede garfi Nybegynder
05. august 2004 - 21:15 #9
fik det op og køre tak dannyboyd
Avatar billede serverservice Praktikant
05. august 2004 - 22:55 #10
ok . godt du fik det til at virke så