Avatar billede thedeathart Nybegynder
31. juli 2004 - 04:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

At forbinde til irc, gennem en proxy

Hej.

Pga. at vi er mange på vores skole, og vi ikke gider ansøge om trust til quakenet, så vil jeg forsøge at bruge en proxy.

Men hvordan kan jeg connecte til en proxy i irc ?
Eller er det i windows genneralt ?
Avatar billede hif Nybegynder
31. juli 2004 - 04:34 #1
settings -> connect -> Firewall -> sæt firewall support til "both" -> skriv hostname og port på proxy'en og så connect :)
Avatar billede hif Nybegynder
31. juli 2004 - 04:37 #2
virker det ikke første gang så prøv at skifte "protocol" mellem socks4, socks5 & proxy
Avatar billede Six Nybegynder
31. juli 2004 - 05:33 #3
alternativt kunne du sætte en bnc op hjemme ved dig selv, og sørge for at connecte på port 80, da skolen sikkert har lukket for en masse porte. Men port 80 er med sikkerhed ikke lukket, da det er normal port til webbrowsere. Du kan bruge programmet psyBNC.

Jeg har selv brugt det, da min skole ikke ville åbne porte så man kunne komme på irc, så jeg satte denne bnc op og connectede på port 80 og pling så var jeg på irc. Med mit eget ip og det hele.

Held og lykke med det ;)
Avatar billede hif Nybegynder
31. juli 2004 - 11:44 #4
fjappe til det:

bruger du proxys til irc er største delen også på port 80 ;) lige en reminder
Avatar billede Six Nybegynder
31. juli 2004 - 16:06 #5
ja det er da vidst egentlig rigtig nok, nu du siger det hehe. ;)

Men de kan være svære at finde, hvis de skal være lovlige mindes jeg at have erfaret.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
31. juli 2004 - 16:47 #6
www.openproxies.com/

og mange tak for hjælpen.

Jeg kan dog ikke selv sætte bnc op derhjemme pga. jeg har en meget specielt forbindelse (gider ikke uddybe)

Og så bruger jeg også windows, psyBNC har jeg kun kunne finde til linux.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
18. september 2004 - 00:50 #7
thedeathart, jeg kan godt skaffe dig psybnc til windows hvis du mangler det
Avatar billede duez Nybegynder
15. marts 2005 - 22:00 #8
hvis det er en http proxy hvad skal den så sættes på?