Avatar billede edske Nybegynder
29. juli 2004 - 21:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Genskabe data

Hej Eksperter

En af mine venner har ved et uheld kommet til at slette sin kærestes brugerkonto og har sagt ja til at slette alt som ligger i My Docoments........

Han har så prøvet at genskabe dem på flere måder..

1. Købt et program, ved ikke hvilket og kunne genskabe alt det som engang har ligget i skraldespanden..

2. Forsøgt sig med system restore og har fået genskabt kontoen, men ikke dataene som lå i My Documents..

Jeg har forberedt ham på at han nok ikke ser de dokumenter igen..

Så hvis der er en som har nogle kloge ord, er i meget velkommmen...

Mvh

Claus
Avatar billede the_collector Novice
29. juli 2004 - 21:41 #1
Hvis han har prøvet 1. og det ikke hjalp, så er der kun firmaer som Ibas tilbage. Da skal det være tale om værdifulde dokumenter, da en recovery koster et femcifret beløb.
Avatar billede edske Nybegynder
29. juli 2004 - 21:42 #2
Ja, det anede mig godt....
Avatar billede screem_brille Novice
30. juli 2004 - 00:00 #3
det værste man kan gøre hvis man for slettet filer, er at installere og i det hele taget benytte disken, da man næsten uundgåeligt overskiver de tidligere data. De må nok desværre betragtes som værende tabt, da en analyse hos IBAS koster omkring 2500,- og kan de rekonstrueres koster det normalt fra 10000,- og opefter.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. juli 2004 - 10:20 #4
Prøv at downloade GetDataBack for NTFS fra www.runtime.org. Gratisudgaven kan vise dig hvor meget af data'en du kan gendanne. For så faktisk at gendanne på må du registrere produktet. Det har vist sig meget effektivt for mig i ligende situationer.
Avatar billede screem_brille Novice
30. juli 2004 - 10:30 #5
NEJ han skal ikke installere noget som helst på selve disken, det vil øge risikoen for at overskrive de slettede data, lad være med at komme med et svar der direkte opfordrer ham til at gøre problemet større!
Avatar billede venturer Nybegynder
30. juli 2004 - 10:47 #6
Så kan han jo bare installere programmet på en anden disk/partition eller flytte den uheldige disk over i en anden maskine.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. juli 2004 - 10:48 #7
Desuden anbefaler runtime.org selv at man ikke installere programmet på den partiotion man vil gendanne data fra.
Avatar billede screem_brille Novice
30. juli 2004 - 10:58 #8
Ja men ved brugeren ikke at man ikke skal installere yderligere ting på disken, så er skaden sikkert allerede sket (du ved Myrphy´s lov, og den gælder *altid* i sådanne her situationer *G*) (i det hele taget bør disken tages fra i det øjeblik man opdager at man har lavet en fejl, og nu han skriver at han har forsøgt at gendanne, er det sikkert overskrevet)
Avatar billede edske Nybegynder
09. august 2004 - 14:27 #9
Jeg har ikke fået genskabt de data, og der var ikke råd til at få et eksternt firma til dig....