Avatar billede wast Nybegynder
25. februar 2001 - 00:02 Der er 8 kommentarer

Opgradering af min computer.

Jeg har en IBM Aptive med 350 Mhz AMD K-6 3D Now processor, 128 MB Ram, 32x CD-ROM, Voodoo 2 graffikkort og skærm tastatur osv.

Jeg har tænkt mig at opgradere mit grafikkort til Geforce 2 MX (Jeg kan kun få PCI grafikkort i) og min processor til AMD Athlon 1000 Mhz.

Vil jeg kunne køre alle de nyeste spil efter denne opgradering, eller skal der mere til. Hvis, ja vil jeg gerne have nogle forslag.

Jeg har Windows 98 første udgave, skal jeg opgradere den til anden udgave, eller har det ingen effekt.

Tak...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. februar 2001 - 00:13 #1
uhmm måske vil jeg kommer 128 mb ram i mere.. så skulle det vist kører...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. februar 2001 - 00:14 #2
ups svar
Avatar billede krusell Nybegynder
25. februar 2001 - 00:30 #3
Du kan ikke kører med en Athlon 1000 mhz med det bundkort du har nu.
Du skal udskifte en del, før det virker, måske også kabinet, men det er ikke sikkert...
Og så kan du jo godt få en agp-port.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. februar 2001 - 01:45 #4
krusell -> skulle det ikke have være et svar??
1. Du kan ikke køre Athlon på dit bundkort
2. Du skal - måske - have ny strømforsyning - 300W
3. Med nyt bundkort får du oxo ATA66/100 og måske en hurtigere APG-port (x4)
Avatar billede bantz Nybegynder
25. februar 2001 - 14:03 #5
Og hvis du så endelig har AGP port så lad være med at købe Geforce 2.... Ikke at det er noget dåligt kort men vent til Geforce 3 der kommer ud i slutningen af marts....
Det bliver det sygeste nogensinde... (indtil Geforce4) :)
Kig på en demo af det her: http://www.fileplanet.com/index.asp?section=645&file=56348

mvh.
Bantz....
Avatar billede tjmo Nybegynder
25. februar 2001 - 19:01 #6
du har ikke en skid at bruge ata100 med og heller ikke skid med agp.port 4x det er bare spild af penge du skal bare have et bundkort der kan klar 1000mhz uanset hvad der er med om der så er ata100 og så skal du seføllig have 300w støm og en god køler der kan jeg anbefale 2 silverado eller blizzard
Avatar billede pallepirat Nybegynder
25. februar 2001 - 19:54 #7
hej Wast

Du kan ikke opgradere din IBM selv, det kræver nemlig speciele bundkort fra IBM!
Denne speciele opgradering kommer næsten til at koste mere end en helt ny pc. Desværre.

MVH
Kristian Sørensen
Wave IT
Avatar billede rop Nybegynder
26. februar 2001 - 12:27 #8
Nu har du ikke fortalt lige hvilken model der er tale om, men som oftest er det ikke \"specielle\" bundkort, men kort lavet af en eller anden OEM leverandør. Der er normalt tale om MicroATX bundkort. Kan dit bundkort komme højere op? I så fald koster en 500MHZ K6-3 ikke det store mere. Du skal huske at selvom du sætter et hurtigere grafikkort i, skal cpu\'en også \"passe\" sammen med denne, eller vil du slet ikke få fuld udnyttelse af dit grafikkort. Selvom man skifter bundkortet, så skal der som tidligere nævnt nok også en større strømforsyning med... Alt i alt, så vil en nyere opbygning af en maskine helt fra starten af, nok være det bedste i sidste ende.