Avatar billede hagler Nybegynder
29. juli 2004 - 10:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan skifter man mac adresse i win 2000

hvordan skifter man mac adresse i win 2000, jeg ved hvordan man gør i xp... men det hjælper ikke meget.. svar hurtigt
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 10:09 #1
Hvorfor vil du dog skifte mac-adresse? mig bekendt kan du ikke i win2k udover skifte netkort.
Avatar billede hagler Nybegynder
29. juli 2004 - 10:11 #2
hmmm det er en bærbar.... med inbygget netkort..
Avatar billede the_email Nybegynder
29. juli 2004 - 10:18 #3
MAC-adresse er låst på kortet og du må slet ikke ændre den.
Man kan få specielle netkort hvor den kan ændres, men mig bekendt skal det gøres af en som er autoriseret til det.
Eftersom at MAC-adressen er unik for hvert netkort i verden kan man ikke bare ændre den.
/TheEmail
Avatar billede kenp Novice
29. juli 2004 - 10:23 #4
ja men hvad er problemet med den mac-adresse du har i i forvejen! der er jo ingen normal grund til at skifte den!
Avatar billede eleven Nybegynder
29. juli 2004 - 11:00 #5
Hele pointen med en MAC adresse er at den er fastlåst og dermed unik over hele verden. Du mener vel IP adressen?
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. juli 2004 - 11:06 #6
Du kan prøve dette lille trick

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}

se om du kan finde dit netkort under denne nøgle. du skal tilføje en ny streng med navnet NetworkAddress. Adressen skal indtastes som AABBCCDDEEFF
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. juli 2004 - 11:08 #7
pointen kan f.eks. være at klone sin mac adresse. Jeg kører selv med en kloned adresse lige nu..
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juli 2004 - 12:50 #8
Tag egenskaber på dit netkort - advanced- Network adress : her skriver du bare en ny macadresse uden bindestreg mellem tallene.
Ved ikke hvad du skal bruge det til men det virker?
Avatar billede hagler Nybegynder
02. august 2004 - 14:12 #9
=> dannyboyd <= ja... på en xp maskine... men ikke i windows 2k... fandt desuden et lille program der kunne gøre det (SMAC)... men kun til en bestemt mac....
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. august 2004 - 14:45 #10
hagler>det kommer ikke an på os, men hvilken driver man benytter, om den kan ændres herfra. smac fungerer ved at lave ovenstående ændring i registry.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2004 - 14:57 #11
->Hagler, squashguy - kører selv w2k, det er ikke nødvendigt at redigere i registry og jeg har selv testet det og det virker!.
Lankort - configure- advanced -network adress: her skriver man mac uden bindestreger
Men jeg fatter stadig ikke hvad spørgger vil med det?
Avatar billede hagler Nybegynder
01. februar 2005 - 16:01 #12
ikke aktuelt mere
Avatar billede serverservice Praktikant
01. februar 2005 - 16:05 #13
->hagler er det et standardsvar du bruger til at lukke alle dine spørgsmål eller hvad blev løsningen?
ref. http://www.eksperten.dk/spm/509636