Avatar billede grav Nybegynder
27. juli 2004 - 11:57 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Kopiering af bootdisk

Jeg har kopieret alle filer fra een harddisk til en anden inkl. hidden/system files.
Men de nye disk vil ikke boote op - hvad mangler der?
Avatar billede jensendk Nybegynder
27. juli 2004 - 11:58 #1
At partitionen er bootable.. og systemfilerne ligger  det rigtige sted... Hvordan har du 'kopieret' system filerne?
Avatar billede ziron Nybegynder
27. juli 2004 - 12:00 #2
Hmm ja der mangler nok at blive skrevet til boot sektoren. Men er ikke sikker på at det bare lige er til at kopier alt over på en anden hd, der er hardware drivere og sådan, men du kan jo prøve.

prøv at kør, "fdisk /mbr" så kan du så om det hjælper...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. juli 2004 - 12:00 #3
hvis xp, er det ikke muligt, men du kan prøve at lave en repair, og som sagt, skal partiotionen, stå som aktiv..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. juli 2004 - 12:12 #4
hvis det er en maxtor hd, kan man feks. bruge maxblaster til at kopiere hele hdén med.
Men vil stadig mene, man skal lave en repair, for at få det til at køre, tror ikke en mbr, eller bootcfg, er nok..??
Avatar billede ziron Nybegynder
27. juli 2004 - 12:16 #5
bartfreak >> Hmm nej ved ikke om du har ret, men et sted tror jeg det kan være nok med skrive nyt til boot recorden. Men det kommer jo bare an på en prøve og så lærer vi lidt af det også :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2004 - 12:17 #6
Du skal bruge et eller andet form for IMAGE program for at copy en Bootdisk komplet. De må være muligt at finde noget på nettet...
Avatar billede grav Nybegynder
27. juli 2004 - 12:28 #7
Nej, I har ret. Jeg fik sat partitionen til active, men den blue screenede da jeg rebootede, så nu er jeg i gang med en repair. Så overskriver den sikkert filerne med en masse gamle versioner (da den gamle Win-installation var nyopdateret på Windows Update). For djævlan hvor kan Windows være udynamisk og træg at rode med.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 12:30 #8
Det er rigtigt hvad majsmarken skriver , du kan bruge f.x. ghost eller driveimage hvis du har det.
Ellers prøve det her (næsten gratis)http://www.warpgear.com/index.php?f=mrmirror
Avatar billede dcheng Novice
27. juli 2004 - 12:31 #9
Gå i recovery console også brug "FIXMBR"
Avatar billede grav Nybegynder
27. juli 2004 - 12:32 #10
dannyboyd: Problemet er at den gamle disk havde læsefejl rundt omkring, så jeg ville ikke til at kopiere hele disken, kun de filer der ikke var beskadiget.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 12:32 #11
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. juli 2004 - 12:32 #12
det er måske fordi på skal ligge din kopieret xp, på en basic disk..

hvis hdén er partitioneret på et extended partition..
det er fordi, man laver en logisk partition, på et udvidet drev.
Så du skal eneten formatere igen, og oprette en nye partition, eller prøve med en repair.
Jeg vil nok andbefale det 1., O)
Avatar billede dcheng Novice
27. juli 2004 - 12:32 #13
fdisk /mbr virker ikke da det er til Windows9x 16bit systemer? Tror jeg da
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 12:34 #14
->Grav , nej du kan ikke boote på en disk hvor filerne bare er kopieret over.
Du skal lave en nyinstallation på den nye disk og så kopiere dine filer over i windows fra den gamle disk.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. juli 2004 - 12:35 #15
går da ud fra det er xp.. da det er i xp-kategorien-??
Avatar billede ziron Nybegynder
27. juli 2004 - 12:36 #16
Grunden til den gik i blå er nok at der er skiftet hardware, hvilket i dit tilfælde er din hd. men så burde en repair virker som folk også skriver. og når der bliver snakket om image af ens hd. så mener jeg også kun det virker når du installere igen med samme hardware...
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 12:44 #17
HAn kan ikke boote på en disk hvor filerne bare ar kopieret over....
Men han kan da godt forsøge at repair den gamle disk.
Avatar billede ziron Nybegynder
27. juli 2004 - 12:58 #18
dannyboyd >> Nej havde faktisk også regnet med at han havde taget et image, for at få de registreret ting med over. Men derfor vil jeg ikke mene at det er muligt at bruge et image hvor der er forskilligt hardware i computeren i forhold til det image...
Avatar billede grav Nybegynder
27. juli 2004 - 13:18 #19
Nå, en repair resulterede kun i endnu en blue screen. Så jeg endte med at formatere lortet.
Crap, men tak for hjælpen alligevel :-)
Avatar billede ziron Nybegynder
27. juli 2004 - 13:24 #20
Okay så lærte man også lidt af det. Men så håber jeg da det virker nu...