Avatar billede stigpedersen Nybegynder
24. februar 2001 - 16:22 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

hvorfor win Me

Jeg har fået tilbudt Me, men kan det overhovedet betale sig når man har et stabilt (sådan da )win98. Jeg har læst en masse dårligt om Me men også at der skulle være bedre netfaciliteter?
Så nævn mig 5 gode grunde til at installere
win Me.
Der må vel være nogle forbedringer i forhold til win98, lige udover den der \"secondchance\" funktion.

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 16:25 #1
Nej, der er ingen gode grunde, til at køre med ME... Det skoder 1000 gange mere end windows 98.

Godt nok se det bedre ud, men hvem kan leve med at det gå ned efter få sekunder. Programmerne laver fejl osv osv osv..

Jeg har både kørt med ME, på engelsk og på Dansk. Vent indtil den nye windows kommer frem, som i øjeblikket har kodenavnet whistler, det officele navn er vist kommet frem men det ved jeg ikke hvad er...
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 16:25 #2
Jeg har netop installeret ME istedet for Win98!
Jeg opdaterede bare \'oveni\' - men der var maaange problemer; så jeg blev nødt til at formatere min hd!
Så installerede jeg ME fra bunden og nu virker det bare heeelt perfekt!
Men jeg vil foreslå dig at formatere din hd hvis du skal skifte til ME
Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 16:25 #3
Oki....
1. System Restore, som er nok den bedste funktion Microsnot har præsenteret i langtid.
2. Optimeret Lyd Og Billede Funktioner
3. Internet Conbnection Sharing Virker Faktisk
    ifh Win98Se
4.Netværk\'s Funktioner Er blevet optimeret.
5. WinMe Lyder Bedre End 98, ( kunne ikke finde den 5 )
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 16:26 #4
og jeg vil ikke forslå dig at skifte til ME..
Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 16:26 #5
Du skal formatere din hd hvis du skal installere Winme som wermelin siger, eller s har jeg ikke oplevet nogle problemer, har en s5 pc kørende med winme....uden klager!
Avatar billede brain Nybegynder
24. februar 2001 - 16:27 #6
hold dig fra det lort...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 16:28 #7
Jeg har både formateret hden..

Instatlleret windows 95, og derefter opdateret

indestalleret windows 98, og derefter opdateret

Indestalleret windows 1.0 og derefter opdateret, den sideste type windows, er noget skod, og det tog mig en halv time, bare at få den til at starte med at opdatere sige selv... måske fordi den er mega gamle :o)
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 16:30 #8
Dalbjerg: Du skal ikke opdatere - du skal KUN installere WinME; så virker det altså upåklageligt!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. februar 2001 - 16:32 #9
Jeg vil på kraftigeste fraråde dig at installere WinME!

Jeg har ikke haft andet end problemer, og ingen jeg kender irl har haft gode oplevelser med det!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 16:33 #10
wermelin: Læs dog den først linie, jeg skrev... jeg både formateret hd. og installer for ny, så kan du måske også forstår det.

Avatar billede stigpedersen Nybegynder
24. februar 2001 - 16:34 #11
den der optimerede lyd og billedfunktion er det
ikke bare mediaplayer 7
Avatar billede skwat Praktikant
24. februar 2001 - 16:35 #12
woooorhhhhhhh Dalbjerg har gjort det umuligt Startet et 32-bits program på en 16-bits brugerflade(jeg går ud fra at win 1.0 er 3.1 ellers er det kun 8 bits - så vidt jeg ved)

mit forslag skift til win2000 kender mange eksembler på at det køre perfekt
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 16:36 #13
Øhh... dalbjerg: Jeg forstår ikke tror jeg!
Jeg er med på at du har formateret hd\'en - men så skriver du at du har installeret win95 og så opdateret til ME, right?
Og så er det jeg siger - at man ikke skal installere andre versioner af Win først! KUN WinME.... dvs. der skal ikke opdateres, men installeres!
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 16:38 #14
BEMÆRK: Hvis du skifter til Win2000 - så skal du have en IntelProcessor!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 16:40 #15
Narj torsk, jeg skrive jeg har både... altså har jeg formatet hd, smidt cden og skrevet install... Således hvad harddisk helt tomt...

Derefter skriver jeg at jeg også har prøvet at installeret en anden type og opdateret.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. februar 2001 - 16:46 #16
wermelin -> Er det ikke noget skod , du skriver om, at man skal have en Intel proccessor for at køre W2k?? Det vil jeg gerne høre din dokumentation for!!
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 16:47 #17
Okay! Og det er det man skal få ud af denne linie:
\"Jeg har både formateret hden.. \"
Det må jeg nok sige - kort og præcis....

.. og dalbjerg: Er du et meget negativt menneske??
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
24. februar 2001 - 16:48 #18
Adidas burde ha haft point, men han overlever nok ;-)
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 16:50 #19
halifax: Kan desværre ikke dokumentere det - men har hørt fra anden side, at Win2000 ikke kunne på vedkommendes computer (kan ikke huske hvilken processor han havde) men han sagde at det var bedst med en Intel....!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 16:50 #20
skwat: narj, det er sku ikke windows 3.1, det kan ligge på en diskettet... Ja hvad ved jeg det kan sku også være den formateret harddisken dengang... aner det ikk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 16:51 #21
Win2k kører glimrende med en AMD processor også!
Avatar billede wermelin Nybegynder
24. februar 2001 - 16:52 #22
stigpedersen: Hvad vælger du så at gøre?? (Nysgerrig!!)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 16:55 #23
stig>>blev du klogere overhovedet at disse for og imod kommentarer?? eller så prøv at installere WinME og se hvordan det kører for dig! men HUSK! programmer der kørte fint under win98 kører ikke nødvendigvis godt under WinME! det er der de fleste fejler, at de ikke gider checke om deres programmer nu er kompatible med WinME! Jeg har selv kørt med WinME og Win2K siden de udkom i final release og har aldrig haft de store problemer! Generelt vil jeg sige, for mit vedkommende, at WinME er langt mere stabil end win98 nogen sinde har været :)
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
24. februar 2001 - 17:06 #24
Jeg kan nok ikke lade være med at lade det komme
an på en prøve :-)
Jeg frygter lidt for mit pc-cillin98 virusprogram
og for driveimage
Jeg går ud fra at alle mine spil kan køre (ingen dosspil)
en formatering kan jeg godt klare da jeg er rimmeligt godt backetup.
Tak for kommentarerne
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. februar 2001 - 17:09 #25
wermelin: nop det er jeg ikke..
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. februar 2001 - 17:13 #26
pc-cillin98 virusprogrammet kan godt køre under winme!driveimage ligeså! de fleste nyere spil kan også køre uden problemer!
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
24. februar 2001 - 17:15 #27
tak for hjælpen
Så er det jo bare at gå igang!
Avatar billede skwat Praktikant
25. februar 2001 - 00:37 #28
det må være en fejl at jeg fik point her, meeen jeg overlever.

desuden er det nget fis med at win2000 skal køre på en intel