Avatar billede cillemadsen Nybegynder
25. juli 2004 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk ustabilt, D-link 700AP

Hej Eksperter ;

Håber i kan hjælpe mig lidt, jeg sidder og bliver mere og mere arrig :-)

Jeg har lige investeret i noget trådløst netværk, som er sat op således:

Modem --> Access Point --> PC

- Mit modem er vidst et ganske alm et fra TDC-bredbånd

- Access Point'et er en DWL - 700AP

- Tilknyttet PC'en via sådan en lille USB-adapter DWL - 122

Problemet er som følger ; af og til hopper forbindelsen til internettet simpelthen af. Om Access pointet står i kælderen, eller lige ved siden af PC'en gør tilsynelande ingen forskel, og selve signalet til AP'et forsvinder ikke. Jeg bliver hver gang nødt til at deaktivere forbindelsen i XP, resette AP'et og aktivere forbindelsen i XP igen, og så kan jeg forsætte igen, indtil problemet opstår igen.

Jeg har ikke rigtig pillet ved det AP'et jeg kan forstå man kan gå ind og konfigurer det på en eller anden måde. Og jeg har også downloadet firmware v/ 2.00 , men kan ikke installere det i det program D-Link Air AP Manager, idet programmet slet ikke kan se AP'et :-) Men altså, jeg kan sagtens gå på internet mv. selvom jeg ikke har rodet med diverse indstillinger, det er især ved store downloads den har en tendens til at straffe mig og hoppe af

Nogle der kan hjælpe mig bare en smule ?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2004 - 18:43 #1
slå 802.x auth fra
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
25. juli 2004 - 18:53 #2
okay, gider du venligst foreklare lidt næmere, er ikke en haj på området, heller :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2004 - 19:48 #3
To disable 802.1x authenication over your wireless network card...

  1.. Click Start, point to Connect To, click Show all connections, and then
double-click your wireless network adapter.
  2.. On the General tab, click Properties.
  3.. Click the Wireless Networks tab.
  4.. Under Preferred Networks, click your home network, and then click
Properties.
  5.. Click Data encryption (WEP enabled).
  6.. Click the Association tab, and then click to clear the Network
Authentication (Shared mode) check box and the The key is provided for me
automatically check box, if they are selected.
  7.. Click the Authentication tab, and then click to clear the Enable IEEE
802.1x authentication for this network check box, if it is selected.
  8.. Click OK two times to accept the changes.
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
25. juli 2004 - 21:14 #4
Det ser ud til at virke, tak for hjælpen!