Avatar billede flemmingerglad Nybegynder
25. juli 2004 - 09:48 Der er 1 kommentar

Opsætning af Trådløs netværk

Hej
jeg har lige investeret i trådløs netværk (accesspoint 3Com) jeg har en Cisqo Router fra TDC.
jeg har haft nogle problemer med forbindelsen, den køre ikke stabilt. Derfor vil jeg høre om der er nogen som har en stadard "opskrift" til, hvordan ens tråsløse netværk skal sættes op... der mener jeg med ip adr, DHCP osv. osv.

Skal en router IP adresse f.eks. have den samme adresse som ens accespoint før de kan kommunikere?
Hviilken IP adresse skal det trådløse netværks kort have?
hvad med DHCO netværks adressen?
Hvad med Primary DNS
osv

jeg er ikke nogen "haj" til dette som i nok kan se, så hvis der er en som kan komme med nogle gode råd... så lytter jeg meget gerne

takker på forhånd
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2004 - 13:39 #1
1: den skal ikke have samme adresse, men en adresse inden for samme område
2: de skal jo også have inden for samme område som din router, du kan sætte den til at give dem ud automatisk så behøver du ikke tænge på det!
3: sæt det hele til dynamisk
4: se 3

Men groft sagt sæt det til at køre automatisk de fleste af oplysningerne! det eneste som du manuelt skal sætte op er:
WEP-kryptering(evt WPA krypering hvis alle computere er XP)
Mac-filtrering
Hide SSID