Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 12:07 Der er 21 kommentarer

Ntfs>>>Fat32

Jeg har 3 scsi hd i min pc, 2 af dem kører fat32, en af mine kammerater synes lige han skulle installere win2000 og konveteret min ene disk til Ntfs, Jeg bruger ikke Win2000 og har ikke tænkt mig at gøre det, Hvordan kan jeg uden at logge på Win2000 konvetere min Hd til Fat32 Igen....Haster.......
Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 12:10 #1
Jeg Vil gerne have et uddybet svar.......
Afsætter gerne flere points...hvis det er nødvendigt
Avatar billede lojmann Nybegynder
24. februar 2001 - 12:11 #2
Kan man, så vidt jeg husker, IKKE!
Du kan evt. se på dette her: http://link.box.sk/link.php3?rid=15181&url=http%3A%2F%2Fnewdata.box.sk%2Fneworder%2Fu%2Fntfsdos.zip MÅSKE kan det! (Så helt ret har jeg jo ikke i min første sætning!)

Jeg fandt på her: http://neworder.box.sk/search.php3?srch=NTFS
Avatar billede lojmann Nybegynder
24. februar 2001 - 12:30 #3
Kan du bruge det?
Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 12:39 #4
lojmann>>jeg kan ikke få ntfsdos til at kører...men den kan jo kun bruges til at scces min nuværede NTFS drev, det er jo ikke det jeg vil, jeg vil formatere/konvetere den til Fat32
Avatar billede lojmann Nybegynder
24. februar 2001 - 12:40 #5
JA, men jeg tænkte - hvis du kunne access det, så kunne du flytte indholdet over på en anden disk, formatere og flytte tilbage... Bare en ide :)
Avatar billede k_la Nybegynder
24. februar 2001 - 12:54 #6
Det påstås at partition programmet powerquest 6.0 pro kan gøre det, alternativt kan du måske bruge en driver til at læse drevet (som f. eks ntfs98ro.exe (RO-driver))
Avatar billede cstern Nybegynder
24. februar 2001 - 12:59 #7
Partition Magic, hedder det. Jo, det kan konvertere NTFS5 til FAT32, og det behøver ikke være Pro udgaven. PS: det kan ikke downloades i en udgave, der kan udføre operationen, men du kan teste det (fungerer som den fulde version, men altså uden at skrive til disken). Se www.powerquest.com. Lojmanns forslag og også fint hvis det kun er DATA du har på disken, ikke OS.
Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 14:02 #8
Cstern/lojmann>>jeg har Win2000 Advance Server Select Udgave, men den skal slettes, har ikke brug for den længere, vil lige prøve Partition Magic.
Avatar billede cstern Nybegynder
24. februar 2001 - 14:08 #9
PM virker vist ikke på Server udgaverne...
Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 15:25 #10
cstern>>jeg har fået installeret om 5.0, der er en feature hvor man kan konvetere en NTFS til Fat 32, men nu siger den at den Disk Med NTFS er Bad, men jeg kan ikke formatere eller gøre noget som helst....Nogen Ideer......
Avatar billede cstern Nybegynder
24. februar 2001 - 15:49 #11
mon ikke man skal køre scandisk fra Win2000 (eller det tilsvarende program)
Avatar billede adidas Nybegynder
24. februar 2001 - 16:09 #12
cstern>>oki...problemet er nu større end bare det, jeg havde en kammerat til at installere win2000, men idioten glemte adm pwd, så jeg kan ingen gang logge på, medmindre jeg kører installationen igen, hvilket jeg ikke vil eller har lyst til.
Er der andre måder at konvetere fra NTFS til Fat32 ud over Partition Maqic
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
25. februar 2001 - 10:53 #13
Måske her, men det er kun Demo versioner..

http://www.paragon-gmbh.com/n_robots.htm
Avatar billede mr-d Nybegynder
25. februar 2001 - 10:55 #14
blueyed1>>Demoversionen kan desværre ikke :-(
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
25. februar 2001 - 10:59 #15
Surt ! Kan han ikke slette/formatere den disk, når han nu ikke skal bruge Win2000 ?
Avatar billede begere Nybegynder
25. februar 2001 - 16:44 #16
..Med f-disk eller partitionmagic kan du fjerne partitionen, oprette den igen .. og tilsidst formatere drevet til fat 32!
Avatar billede begere Nybegynder
25. februar 2001 - 16:45 #17
..f-disk er en del at din bootdisk ... hedder f-disk.exe
Avatar billede miciver Nybegynder
25. februar 2001 - 18:21 #18
Du bliver nød til at foematere disken:-(  Desværre eneste udvej..

Michael
Avatar billede cure-fec Nybegynder
26. februar 2001 - 09:17 #19
behøver han virkelig formatere?? Kan det ikke gøres med partition Magic 6 uden at formatere??
Avatar billede svein Nybegynder
26. februar 2001 - 10:01 #20
PM 5.01 virker på Server udgaverne.
De PM 6.0 kom, kom også \"Server Magic\" til servere, og så kunne det ikke også være understøttelse på servere i 6.0, så brug 5.01!
Avatar billede c-r0 Nybegynder
30. august 2001 - 00:55 #21
Med R-Studio eller Winternal diskcommander kan du faa adgang til dit NTFS drev, men det krever at du finder programmerne i full versioner, for de eneste jeg kender til er trial og demo version.

men trial versionen af Winternal finder du paa deres hjemme side.
www.Winternal.com
men som sagt skal du bruge den fulle version.

Winternal diskcommander og R-studio er et GUI program som du kan bruge til at hente de filer og programmer du eventuelt har lagt paa dit ntfs drev derefter kan du formatere og kovatere det til FAT32 og lig filerne tilbage ..

PS hvis du finder programmerne m[ du gerne sige det til mig for jeg har det samme problem som du har...