Avatar billede kriskrisk Nybegynder
22. juli 2004 - 16:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køre appl. på server

Jeg har lavet en applikation, der skal regne på store datamængder, og således kræver en del processorkraft.

Vi har en filserver, der er noget kraftigere end den maskine, jeg arbejder ved, og jeg ville derfor høre, om det f.eks. kan lade sig gøre at fortælle VB, at applikationen skal bruge processoren på den maskine, hvor den ligger i stedet på den maskine, der åbner den.

Andre forslag er også velkomne, men jeg har ikke mulighed for direkte at åbne filen på selve serveren.
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2004 - 16:57 #1
Umiddelbart vil jeg mene, at du skal benytte DCOM til det.

Alternativt skal du installere en server version, der lytter efter data (ex. vha TCP).
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2004 - 16:57 #2
Har ikke prøvet det, men google er nok din ven :-)

http://www.google.dk/search?q=visual+basic+dcom&ie=UTF-8&hl=da&meta=
Avatar billede kriskrisk Nybegynder
23. juli 2004 - 09:07 #3
Ja, hvorfor overhovedet bruge Eksperten, når vi har Google?!?

Nogen, der kan svare med andet end et link til en søgemaskine?
Avatar billede sjh Nybegynder
24. juli 2004 - 15:19 #4
Her er også en løsning..
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=722&lngWId=1

Men desværre bruger W32.Blaster.Worm også den løsning.. så den er måske ikke så god endda..
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Så hvis du skal have denne løsning til at virke så må du konfigurer din firewall godt ;)

Skulle jeg lave det, ville jeg nok vælge jpvj´s løsning, da det nok er nemmest at styre.
Avatar billede kriskrisk Nybegynder
27. juli 2004 - 13:58 #5
.
Avatar billede sjh Nybegynder
27. juli 2004 - 14:03 #6
kriskrisk > Hvad skulle jpvj ikke have point.. det var da et godt bud??