Avatar billede lkekspert Nybegynder
21. juli 2004 - 11:54 Der er 8 kommentarer

Standard åbne browseren maksimeret?

Hej,

er der mulighed for at sikre, at browseren med sikkerhed åbnes maksimeret når en kunde klikker ind på mit index.html?

På forhånd tak!

Lars
Avatar billede terrak Nybegynder
21. juli 2004 - 12:06 #1
Ja, det kan klares med lidt javascript. Jeg vil dog ikke anbefale det, da jeg personlig ville blive ekstremt irriteret over en side som udvider sig selv, så den fylder hele skærmen.

Hvis du mener at din side ikke ser køn ud hvis den er i et mindre vindue, så vil den besøgende i langt de fleste tilfælde maksimere vinduet, for bedre at kunne se indholdet.
Avatar billede lkekspert Nybegynder
21. juli 2004 - 12:09 #2
Det kan du godt have ret i. Men hvis størstedelen af ens kunder/interesserede er folk med meget lidt forstand på brug af it generelt og nettet specifikt, så kan det være en stor hjælp, at der kun ét vindue tilgængeligt af gangen.

Vil du af med lidt javascript? :-)

Lars
Avatar billede terrak Nybegynder
21. juli 2004 - 12:11 #3
og ikke nok med at den kun udvider sig på din side, men næste gang den besøgende starter sin browser, vil den starte i samme størrelse som da den blev lukket(I hvert fald i MSIE 6.0).
Avatar billede terrak Nybegynder
21. juli 2004 - 12:12 #4
<script type="text/javascript">

window.moveTo(0,0);
window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);

</script>

:)
Avatar billede lkekspert Nybegynder
21. juli 2004 - 12:13 #5
Tak for dine "genstridige" kommentarer :-)

Lars
Avatar billede terrak Nybegynder
21. juli 2004 - 12:15 #6
Jeg har desværre ikke lige andre browsere installeret, så jeg er lidt i tvivl angående kompatibiliteten.
Avatar billede roenving Novice
21. juli 2004 - 12:36 #7
Den skulle være absolut cross-browser idag ...
Avatar billede terrak Nybegynder
21. juli 2004 - 12:42 #8
Ja, det virker i Firefox, men i Opera har det ikke helt den ønskede effekt. Der bliver siden nemlig åbnet i et sekundær vindue.