Avatar billede djobo Nybegynder
20. juli 2004 - 18:12 Der er 8 kommentarer

Problem med Brænderen

Jeg har et problem med min brænder fordi min computer tror at det er et normalt drev altså jeg kan saktens læse CDer på det men lige så snart jeg installerer et brænderprogram kan programmet ikke finde den som brænder :( ? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre i Enhedshåndtering siger den at enheden virker korrekt. Help
Avatar billede sur69 Nybegynder
20. juli 2004 - 18:17 #1
Hilken sotfware benytter du ? Kan softwaren værre låst til en bestemt hardwareproducent ?
Det hænder at den software som medfølger en brænder,er låst til kun den type brændere.
Avatar billede razorblade Nybegynder
20. juli 2004 - 18:32 #2
Et godt brænde program..

Nero Burning Rom..
Har aldrig haft problemer med det :)
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 18:47 #3
Hvad er det for en brænder du har?

sur69: Jo men så skulle det da også virke, omvendt har jeg aldrig hørt om et program der er låst til en bestemt brænder......

/Tubber
Avatar billede sur69 Nybegynder
20. juli 2004 - 18:52 #4
Tubber : Jeg har en version af Nero, som kun fungerer på Plextor-brændere, så hvis >djobo< har noget software der er låst til en anden type brænder, kommer det ikke til at fungere før softwaren er skiftet.
Avatar billede tubber Juniormester
20. juli 2004 - 19:08 #5
Sur69: sorry roder lige lidt rundt i det, har aldrig hørt om en brænder der er låst til et bestemt program......

men under alle omstændigheder så burde det software der var med virke......

Kører du XP ?
Avatar billede djobo Nybegynder
21. juli 2004 - 00:52 #6
Jeg har formateret :) og nu virker den .. sjovt nok :( ? .. :)
Avatar billede tubber Juniormester
21. juli 2004 - 01:13 #7
ok så husk at lukke spg :)
Avatar billede dexter2000xp Nybegynder
22. juli 2004 - 10:02 #8
Lyder som om du bruger Nero som brænderprogram... Hvis Nero ikke var en del af den bundle der kom med da du købte brænderen, eller hvis versionen ikke hedder noget der er nemt og hurtigt at huske (F.eks. 6.00.20)... Så er det højst sandsyneligt kun kompatibelt med EN brænder... det har ikke noget med mærke at gøre... Jeg har selv en Lite-on brænder som havde Nero 5.142.20 eller sådan noget med... og det program virker KUN(!) på en 24/12/40 brænder fra Lite-on...

-Joda