Avatar billede zenorph Nybegynder
19. juli 2004 - 23:46 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Ctrl+Alt+Delete

Så blev det lige min tur til et lille spørgsmål :-)
Jeg har en dejlig lille server maskine, hvorpå jeg kører Windows 2000 Server, men men - ak og ve, skal man trykke CTRL+ALT+DELETE for at logge ind, men det må man da velsagtens kunne fjerne, eller hvad?

Har kigget rundt på nettet, men med blandet held - håber en af Jer har en løsning på det.

Problemet er,  at den server kommer til at stå helt afsides og kun bliver styret med WinVNC, og det er desværre ikke muligt at trykke de  berømte 3 taster, uden at den reagere på ens egen PC, og ikke den man skal ind på ;-(

Well well, håber i har en nem løsning på det :-)
Avatar billede avlund Nybegynder
19. juli 2004 - 23:51 #1
Jeg ved ikke helt hvorfor, men af en eller anden grund fandt jeg lige netop det her indlæg uhyre sympatisk.

Anyways, det kunne tyde på, at hvis du kører WinVNC som en service på serveren, skulle det være muligt at sende Ctrl-Alt-Del til den.
Avatar billede zenorph Nybegynder
19. juli 2004 - 23:53 #2
Har prøvet alle tænkelige måder at gøre det på, men skidtet vil bare ikke... Vil også hellere have en løsning på, hvordan man får Windows 2000 Server til IKKE at stoppe op der og bede en trykke CTRL+ALT+DELETE, for derefter at trykke enter...

Bør måske lige nævne, at jeg ikke bruger password - så det er helt unødvendigt !!

Ser frem til flere indlæg :-)

<\\zenorph
Avatar billede avlund Nybegynder
19. juli 2004 - 23:58 #3
Avatar billede jnoval Nybegynder
20. juli 2004 - 00:04 #4
PÅ en windows 2000 client (ikke server) skal man gå i control panel - User and Password - Advance - Her kan man vælge det. Måske er det samme sted i 2000 server.

Nu kender jeg ikke til WinVNC, men i andre VNC programmer er der et ikon man skal klikke på istedet for at taste de tre taster
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
20. juli 2004 - 00:21 #5
Hvorfor udbytter du ikke bare den indbyggede service som netop kan bruges til at fjern administrere din server? "Terminal Service".
Hvis du installerer denne service, kan du benytte "Remote desktop" til at logge på din server. Remote desktop er standard i winXP.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 00:27 #6
Her kommer en meget nem løsning:
Tryk på knappen der sender en CTRL+ALT+DELETE i din vnc-klient eller i din browser, hvis det er den du bruger.
Jeg bruger selv vnc til mine servere og genstarter tit servere, med dertil hørende login bagefter, og sender ved den lejlighed CTRL+ALT+DELETE til serveren.

Funktionaliteten er simpelthen indbygget i VNC.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2004 - 00:29 #7
I browseren er det den knap længst til højre over skærmbilledet.
Jeg kan ikke huske hvor den er i selve vnc-klienten, men det er i en menu til venstre såvidt jeg husker. Jeg bruger faktisk altid en browser, og kan derfor ikke huske præcist hvor den er i klienten.
Avatar billede avlund Nybegynder
23. juli 2004 - 20:31 #8
Tak for points!
Avatar billede zenorph Nybegynder
23. juli 2004 - 20:47 #9
Jamen, velbekommen da - det var jo fortjent til Jer alle :-)

<\\zenorph
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2004 - 22:09 #10
Takker for point :)