Avatar billede bustermaniac Nybegynder
19. juli 2004 - 22:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ram til laptop: Fujitsu-Siemens Amilo D6820

Halløj der.

Købte en Fujitsu-Siemens Amilo D6820 i Merlin sidste efterår, da den var på tilbud. Nu står jeg har og vil egentlig gerne smække lidt mere hukommelse i dyret.

I øjeblikket har den 256mb pc2700 DDR fra Samsung.

Jeg har kigget lidt på nettet og har fundet følgende hos kingston: http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=+17316+&distributor=0&submit1=Search.

Satser på at købe et 512mb modul, det vil vel ikke give problemer? Hvis i kender noget billigere/bedre så er jeg åben for forslag.

Ellers hvis der er nogle er jer der kender nogle sider eller noget med mere info omkring ram til bærbare er i meget velkomne til at sende links. Jeg er skam ikke den store hardwarenørd (endnu, arbejder på det), og vil gerne vide mere omkring emnet. Specielt i forhold til alm. ram?

Hilsen,

Buster.
Avatar billede espersen Novice
19. juli 2004 - 22:18 #1
der er også DaneElec (men ingen priser at finde via Google)
http://www.dane-memory.com/configurator3/SystemDetail.asp?SysID=31567
- kontakt Shg.dk som forhandler DaneElec ram

Ellers kontakt PRC-data.dk som er ret seje til special ram til bl.a. Compaq, bærbare m.v.

Ud fra Kingston så er det desværre en dyr model at købe ram til....
Avatar billede espersen Novice
20. juli 2004 - 14:07 #2
og nej det bør ikke give problemer at du vælger et modul med 512 mb - som du kan se i konfiguratoren så kan du smide op til 2 GB ram i den - med forskellige størrelser blokke.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
27. juli 2004 - 23:11 #3
Hmmm....

Ja, jeg har kigget lidt på sagerne, men der er noget der ikke stemmer. For det første kan jeg se at jeg har skrevet forkert her. Modelen er en L 6820 og ikke en D 6820. Så er det rettet. Den model eksissterer dog ikke hos dane-memory :-(. Jeg er dog rimelig sikker på at det jeg skal have er enten http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=82985, dvs. samme mærke som det jeg har, eller et billigere produkt: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38876.

Jeg har dog lagt mærke til at man kan få pc3200 ram til samme pris eller billigere. Understøtter min maskine det (Intel 845G chipset)? Den burde kunne køre med det men ikke få noget ud af det? Eller hvordan?

Ved i hvad. Ringer sq til Fujitsu-Siemens i morgen. Deres website er stadig noget lort. Dette informationsrige dokument er noget nær det eneste der står om maskinen jeg har http://www.fujitsu-siemens.dk/rl/search/click.html?la=da&ql=&ht=0&qt=l6820&qp=site%3Awww%2Efujitsu%2Dsiemens%2Edk+site%3Awww%2Efujitsu%2Dsiemens%2Ecom&qs=&pw=100%25&ws=1&qm=0&st=1&nh=10&lk=1&rf=0&oq=&rq=0&si=0&ct=%2D1&fs=&ex=&qc=&col=&op0=&fl0=&ty0=w&tx0=&op1=%2B&fl1=&ty1=w&tx1=&op2=%2D&fl2=&ty2=w&tx2=&dt=an&inthe=604800&ady=21&amo=7&ayr=2004&bdy=28&bmo=7&byr=2004&fsci=0&fsca=&fscb=&fscit=dhtml&cip=62%2E243%2E113%2E199&xss=217%2E115%2E66%2E15&xsst=www%2Efujitsu%2Dsiemens%2Edk&xspt=80&xsvp=%2Frl%2Fsearch%2Fquery%2Ehtml&dl=&ua=Mozilla%2F5%2E0+%28Windows%3B+U%3B+Windows+NT+5%2E1%3B+en%2DUS%3B+rv%3A1%2E7%29+Gecko%2F20040614+Firefox%2F0%2E8&lrq=da&xssv=Microsoft%2DIIS%2F5%2E0&xsp=msxml%3A4%3Apreview&xsl=&xsi=dhtml&htu=http%3A%2F%2Fwww.fujitsu-siemens.com%2FResources%2F225%2F74298232.pdf&htt=Data+Sheet+english&htr=0.53999996&htn=1. Det er da for dårligt. Hvad er det lige i forstår ved begrebet "Desktop Memory" (se pdf)?? Er det måske ikke SO DIMM, men DIMM :-? Nok bare et marketingsbegreb, men hvem ved....

Godnat,

Buster.
Avatar billede espersen Novice
28. juli 2004 - 10:39 #4
fandt lige et sæt der også passer (men også er dyre)
http://www.controlp.com/familias.asp?familia=29&marca=MICROMEMORY

Kingston: heller ikke billigere (165$)
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=+17316+&distributor=0&submit1=Search

lidt forhandlere er der : http://www.google.dk/search?q=KFJ2813&ie=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

tjooo.. den burde kunne tage PC3200-ram - men det er ikke noget du får noget ud af, da de langsomste ram bestemmer farten.
Avatar billede espersen Novice
28. juli 2004 - 10:45 #5
med de ram-priser så er det næsten billigere at købe en ny laptop ?

prøv lige PRC-data.dk - de kan måske hjælpe dig !
Avatar billede freehelp Praktikant
28. juli 2004 - 10:47 #6
De kan skaffe mange forskellige reservedele. Har du noget specielt du skal spørge til, kan du udfylde denne formular:
http://www.laptop4u.dk/reservedele.html
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
28. juli 2004 - 14:22 #7
Har lige snakket med "Service Partner Danmark" :-). Damen fra Fujitsu-Siemens blev lidt bange da jeg nævnte ordet RAM og skyndte sig at give mig et andet tlf. nummer. Nå, jeg er blevet lidt klogere. Den her maskine bruger helt alm. RAM, altså DIMM! Det skal selvfølgelig lige konfirmeres, men ellers ser det lovende ud. DIMM er jo ikke alt for dyr samlignet med SO DIMM :-). Hvis i ikke vil have at Espersen skal løbe med alle pointene må i gerne "svare".

Buster.
Avatar billede espersen Novice
28. juli 2004 - 15:14 #8
hmm.... ikke sikker på at du bare kan burge hvad som helst...  kender det fra Dell og Compaq som ofte er sindsygt dyre at få ram til
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
28. juli 2004 - 17:47 #9
Well, nu fik jeg at vide af ham servicepartneren at det alm. ram. Og den bruger jo også bare standard pc2700 Samsung RAM. Ja, jeg har åbnet den. Skulle jeg have gjort for lang tid siden :-).
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:29 #10
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 09:45 #11
Beklager skulle ikke være smidt her
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
29. juli 2004 - 10:32 #12
Juhuu! Så er pakken kommet og intalleret. Endte med en PC3200 klods på 512 da prisen var den samme som en PC2700. Ikke fordi de gør den store forskel på min maskine m. måske kan den tages med en da den her bliver for ulidelig. Espersen, tak for hjælpen. Du får pointene.
Avatar billede espersen Novice
29. juli 2004 - 10:33 #13
hvad kom det til at koste ?
Avatar billede espersen Novice
29. juli 2004 - 10:33 #14
...og tak for point ;o)