Avatar billede rickypriv Nybegynder
18. juli 2004 - 16:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

subfiler oprettet af FrontPage

Hej.

Jeg sidder for første gang og er ved at designe en hel hjemmeside i FrontPage , hvilket jeg har opdaget ofte er en fordel når man roder med tabels. Herefter tilpasser jeg koden manuelt.

Der er dog een ting der undrer mig en del.
Går jeg ind og ser filstrukturen , opretter FrontPage automatisk kopier af alle filer i nogen undermapper eks. _vti_cnf og _private

Det er der sikkert en ganske god grund til ..
Problemet er bare følgende.

Hvis jeg efterfølgende manuelt går ind og sletter nogen filer - eks. gamle .htm dokumenter og .jpg billeder, forbliver de stadig i undermapperne.
Det samme problem opstår når jeg har været inde og køre en image optimizer på billederne, så de er blevet mange gange hurtige at hente på nettet. Her har billederne stadig den originale størrelse i undermapperne.
Og så er det at jeg tvivler på om jeg har vundet noget ved at gøre dem mindre , eller slette det overflødige...
Avatar billede lousoe Nybegynder
25. juli 2004 - 10:10 #1
FrontPage bruger de omtalte mapper og filer til at holde styr på hvilke ændinger du har lavet siden sidste upload. Det har den praktiske betydning, at efter du har uploadet din hjemmeside første gang, så vil Frontpage i fremtiden kun uploade ændrede filer. Filerne i undermapperne ændres således i det øjeblik, at du uploader din hjemmeside til serveren.
Såfremt du sletter en fil, så skulle FrontPage på tilsvarende vis slette filer på serveren. Her har jeg dog oplevet, at det går meget godt med htm, jpg, gif g lignende, men knapt så godt med pdf og doc. Så er det, at man undertiden må gå ind på serveren og rydde op med et ftp-program.
Held og lykke med din hjemmeside!
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juli 2004 - 11:44 #2
Jeg bruger bare et ganske alm. ftp program .. men du siger altså at løsningen er at bruge frontpage til upload også ?
Avatar billede lousoe Nybegynder
25. juli 2004 - 14:06 #3
Ja, du går ind under Filer, og vælger funktionen Udgiv Web-sted. Det er dog en forudsætning at dit kompleks af hjemmesidefiler er defineret som et web-sted af Frontpage.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juli 2004 - 17:03 #4
erh .. jeg har bare designet de enkelte htm filer i frontpage , og ikke decideret opbygget en struktur i frontpage. Så umiddelbart ved frontpage ikke at der er sammenhæng mellem htm dokumenterne.
Er det noget problem?
Avatar billede lousoe Nybegynder
25. juli 2004 - 17:50 #5
Ja, men du kan nemt løse "problemet".
Vælg Filer => Ny => Web-sted. Her kan du vælge "Tomt Web-sted". FrontPage vil nu definere og oprette webstedet/mappen på din pc. Herefter kan du flytte dine hjemmsidefiler/mappestruktur over i webstedet/mappen.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juli 2004 - 19:32 #6
aha .. jeg takker .. :)