Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 17:50 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Kan man starte en hjemmeside uden brug af mus og tastatur (kiosk)

Måske et lidt kryptisk spørgsmål, men jeg havde svært ved at formulere det.

Det jeg ønsker er at starte en hjemmeside uden intervention fra brugeren. Dvs. at når man sætter strøm til PC'en, så starter den op i Internet Explorer.

Jeg skal bruge det til at lave en kiosk funktion, selve det at lave en kioskfunktion er ikke svært, det kan jeg.

Vælg Start/Kør og skriv iexplore -k www.microsoft.com, men denne kommando vil jeg gerne have ind i menuen start, evt. med en Batch-fil, eller måske en ændring i Autoexec.bat.

Jeg er meget grøn på dette felt, så jeg har hårdt brug for hjælp.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2004 - 17:55 #1
ved at placere en genvej til IE i start biblioteket under menuen start og sætte startsiden i ie vil du opnå at IE starter op når du starter maskinen med den hjemmeside du ønsker.

Højreklik på start og vælg stigfinder, så kan du finde menuen start
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 18:39 #2
Jamen så får jeg bare ikke kioskfunktionen, og det er den jeg ønsker.
Sagen er at jeg skal lave et system til min roklub, hvor man skriver sine roture ind. Dette gør jeg i en webbaseret løsning.
For at øge sikkerheden, samt sørge for at systemet kan startes af en hvilken som helst bruger, er jeg nødt til at have kioskfunktionen.

Til dem der ikke ved hvad kioskmode er, kan jeg da fortælle at det er fuldsskærmsvisning af en hjemmeside, hvor man ikke har adgang til menu-/ og værktøjslinier.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2004 - 18:43 #3
Jeg tror der er to muligheder for dette.

1. indstilling af IE så den starter sådan.

2. ret genvejen i start biblioteket af menuen start så den indeholder -k switchen.
Prøv at højreklik kå genvejen og så ret linket så det indeholder switchen, jeg prøver lige at finde ud af hvordan syntaxen ser ud
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2004 - 18:45 #4
Spdan ser det ud hvis du vil starte Outlook med switchen Cleanreminders

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\Outlook.exe." /Cleanreminders

Du må kunne lave det samme med IE genvejen og switchen K
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 18:50 #5
Måske et dumt spørgsmål, men hvor får du lov til at skrive den linie?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2004 - 18:56 #6
Åben denne computer og klik dig frem til genvejen.
Højreklik genvejen og vælg egenskaber
Skriv linien ind i destination
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 19:00 #7
Jeg får ikke noget frem der hedder destination.
Jeg finder frem til genvejen til Internet Explorer, højreklikker, vælger egenskaber og så står der intet om destination
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 19:02 #8
Rettelse, det er explorer.exe, jeg finder frem til, ikke genvejen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2004 - 19:04 #9
Hmmmmm det hedder det hos mig, jegtror det kommer an på hvilket styresystem du har, Jeg har Windoes XP på dansk. og så måske hvilket program det drejer sig om. Du skal indskrive switchen der hvor stien står
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 19:07 #10
Jeg har XP-pro på dansk. men måske er det specielt for Explorer
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
16. juli 2004 - 19:09 #11
øhm har du prøvet at bruge Iexplorer.exe i stedet for? :)
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
16. juli 2004 - 19:12 #12
hov glem det, min fejl. fik samme resultat som du gjorde...:(
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 19:12 #13
Jeg tror stadig at løsningen må være, at lægge et lille program i Menuenstart/programmer/start. F.eks. en lille makro, der åbner Start og funktionen kør.
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
16. juli 2004 - 19:14 #14
Ja man må kunne lave en .bat-fil der åbner browseren med -k parameteren, og så køre .bat-filen fra opstart-menuen.
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 19:19 #15
jeg har lavet dig en .bat der burde virke. den ligger zippet her:

detfalskested.dk/exp/520518/kiosk.zip

=)
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 19:20 #16
http://detfalskested.dk/exp/520518/kiosk.zip

- og den skal så lægges i .../start/

=)
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 19:21 #17
...undskyld jeg spammer:

den skal nok lige rettes til. Om ikke andet skal adressen i den rettes til den adresse dit rosystem ligger på.

=)
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 19:27 #18
Hej 3xm det virker, skriv det lige som et svar, så er der 60 point påvej til dig.
I andre skal have tak for jeres tid, det er altid rart at kunne få hurtig hjælp,
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 19:29 #19
tak skal du have.

hvis de andre vil, så deler jeg gerne pointene.

=)
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 19:30 #20
hov...

=)
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
16. juli 2004 - 19:51 #21
Pænt af dig 3xm, så jeg har delt dem lidt, 40 til dig og 20 til bufferzone.

Tak for hjælpen