Avatar billede yesyes Nybegynder
16. juli 2004 - 10:53 Der er 17 kommentarer

Papkasse som kabinet

Hej mig og en ven er ved at sætte en server op vi bruger en papkasse i mangel på kabinet men hvorfor gider det ikke virke? har set det lavet så mange gange før :S
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. juli 2004 - 10:57 #1
Enten er komponenterne samlet forkert, eller også er en eller flere komponenter defekte...

Adskil det hele og start med at samle en minimumskonfiguration...
Avatar billede yesyes Nybegynder
16. juli 2004 - 11:02 #2
hmmm ok kan det ik være fordi bundkortet ik har stel forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:05 #3
Det var da et herligt spørgsmål....
Du skriver intet om hvordan det er lavet, hvilke komponenter der er brugt osv osv.
Selv de største hjerner inden for IT har da ikke en chance for at svare på dit spørgsmål (undtagen jpvj som allerede har lagt et svar) :-)

Kom med nogle flere oplysninger, og det kan være der er bedre mulighed for nogle "gode" svar.
Avatar billede yesyes Nybegynder
16. juli 2004 - 11:08 #4
hehe sry det et gammelt asus ved ik lige hvilken model og en amd duron 700mhz et gammelt netkort og et gammelt pci gfx kort strømmen er sat rigtigt til og er resten også
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:13 #5
Hvordan virker det ikke ?
Kører blæsere ? Kører diske ? kører power supply ? Bibber den ?

Er alt dødt, så er det nok dit bundkort eller PS der er død.
Du kan evt. prøve at kortslutte PS'en og se om den virker....
Avatar billede yesyes Nybegynder
16. juli 2004 - 11:30 #6
hmmm der er en LED på bundkortet der lyser når der er strøm og den lyser men den starter ik hvordan kortslutter jeg PSen?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:37 #7
Hvis der er lys i bundkortet, så får det også strøm.

Men det er ikke til at sige. Du må prøve at skifte alle dele ud, 1 efter 1 for at finde den der fejler.
Det kræver selvfølgelig at du har noget tilsvarende, du ved der virker.
Avatar billede yesyes Nybegynder
16. juli 2004 - 11:42 #8
hehe tja gider ik rode med det lige nu lav et svar så får du point
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2004 - 11:57 #9
nej, behold du bare selv. :-)
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. juli 2004 - 15:53 #10
Det er nok bare et eller andet som ikke sider rigtig i...
Bundkortet , skulle gerne få stel fra strømforsyningen.
hardisk , cd-rom osv , vil nok gerne have stel , for eller kan deres stel svæve mange volt over motherboardets stel.
Det ordnes med en ledning mellem hardisk, cd-rom osv , og jeg vil forbibde ledningen til en af skruehullerne til motherboard.

det skulle ikke give nogen problemer at computeren er i papkasse, jernkabinet , plastikkabinet,
Avatar billede pedeskede Nybegynder
16. juli 2004 - 23:23 #11
nu er det ikke sådan så du har været så "smart" at lægge bundkortet direkte på bunden af papkassen vel??... i så fald så vil der højst sandsunligt være en smugle kortslutning af statisk elektrisitet på bangsiden af bundkortet..

så læg noget ikke ledende matriale under... fx gummi måtter
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. juli 2004 - 15:56 #12
Lukketid?

Har du fundet en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2004 - 15:38 #13
for 300kr kan du få et mini tower kabinet hos shg

ledt bedre løsning en d en papkasse hvor du har risiko for at brænde noget af i
Avatar billede saudoo Nybegynder
08. august 2004 - 14:53 #14
Så skal du da i det mindste smide et par gange lak på den!
Avatar billede saudoo Nybegynder
08. august 2004 - 14:53 #15
(nej kan ikke brænde)
Avatar billede yesyes Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:19 #16
den næste der laver et svar får point takker for hjælpen alle
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 12:53 #17
ok