Avatar billede suzuki Nybegynder
16. juli 2004 - 00:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad skete der?

Jeg har windows 2000. Jeg surfede på nettet, og pludselig var der noget der gik ind og fik harddisken til at køre hele tiden. Jeg trykkede ctrl alt del og gik ind i system ressoucer og så at der var noget der brugte min cpu 97-98%. Jeg kunne ikke lukke den ned. Pludselig kommer der en grøn firkant nede i proceslinjen ved siden af uret. Den har måske 100 pixels som varierer i grønne nuancer. Efter omkring 2 minutter forsvinder den, og computeren kører normalt. Ad-aware fandt intet, og panda online virus scanning fandt heller ikke noget. Jeg går ud fra at "noget" har hentet data på min harddisk, men er der nogen der ved hvad? og er det væk?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. juli 2004 - 00:51 #1
Download, og kør denne engangscanner: http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så du får scannet alt igennem

Hvis du har fået noget snavs ind, så finder dette prg. det for dig. Viser det heller ikke noget, så gør vi noget andet, men først dette her.
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 00:55 #2
den grønne firkant i systray er en del af windows joblisten, der viser ressurse(staves det sådan?)forbruget. så bare rolig ang. den.

=)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. juli 2004 - 02:32 #3
Ja jeg tror heller ikke der er fare på færde, det er helt sikkert bare din jobliste, men den scanner jeg har henvist til er eminint til at finde hver en stump snavs der evt. måtte være skjult. Den ville alle have gavn af lige at køre en lille tur med *S* Du kan tjekke om det er forbruget i joblisten du har set, ved at åben for listen tast ctrl + alt + del. Det grønne ikon vil altid komme frem når du klikker på den kombination. Som 3xm også siger, så er det nok den du har set, og den skal være der *S*
Avatar billede suzuki Nybegynder
16. juli 2004 - 19:00 #4
Okay, den grønne firkant var en del af windows joblisten der viser ressourceforbruget. Så den har jeg styr på.

Interessant. Jeg har fået følgende meddelelse når jeg prøver at gå på standby:

Systemstandby mislykkedes
Enhedsdriveren til enheden ’Pen Cam’ forhindrer computeren i at gå på standby. Luk alle programmer og prøv igen. Hvis problemet fortsætter, er du muligvis nødt til at opdatere driveren.

Og nu fortæller eScan under virus log information at der er en ikke-virus i min driver??

File C:\WINNT\system32\Tools Restart.exe tagged as not-a-virus:Riskware.Tool.Destart. No Action Taken.
File C:\WINNT\twain_32\stdsc\unreg.exe tagged as not-a-virus:Tool.Win32.Reboot. No Action Taken.
File C:\Programmer\pencam\SETUP.EXE tagged as not-a-virus:Tool.Win32.Reboot. No Action Taken.
File C:\download\pencam\PencamWin98-2000.zip tagged as not-a-virus:Tool.Win32.Reboot. No Action Taken.
File C:\download\cd-burner\Burn4Free_setup.exe tagged as not-a-virus:AdvWare.NavExcel. No Action Taken.

Er det så noget jeg skal gøre noget ved? Er det spyware?
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. juli 2004 - 19:04 #5
hvis windows snakker om pen cam, mon så ikke det er File C:\download\pencam\PencamWin98-2000.zip der er dum?

=)
Avatar billede suzuki Nybegynder
16. juli 2004 - 21:42 #6
Det er det nok, jeg må se om jeg kan finde en anden driver når jeg får tid.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. juli 2004 - 01:21 #7
Ja det var nok en god idé. Altid noget at det blev opklaret at det var den driver det var galt med.
Avatar billede aqqalu_kristensen Nybegynder
03. august 2004 - 17:35 #8
Det var vist en cracker som vil finder noget brugerligt på din computer. Prøv med onlinescan fra www.virus112.com