Avatar billede ortoft Nybegynder
15. juli 2004 - 17:41 Der er 4 kommentarer

ODBC fejl mellem C5 v3 og Access XP

Pludselig er vores ODBC-driver begyndt at melde fejlen "Argumentet er ugyldig" når vi forsøger et sammenkæde C5-tabeller ind i Access.

ODBC-forbindelsen virker fint, når vi henter data fra C5 til Excel?

Er noget stødt på samme fejl?
Har det mon noget med Microsofts onlineopdateringer at gøre???
(Mon MS-folk følger med i disse fora...)

Vi benytter C5 version 3.0 og Access XP...
Avatar billede lafra Nybegynder
15. juli 2004 - 18:12 #1
Hvilken Servicepack har I installeret? Jeg havde selv ingen problemer med at få det til at virke under den første version af Office XP, samt under Office XP sp1. Under Sp2 kan jeg heller ikke få det til at virke...
Avatar billede ortoft Nybegynder
15. juli 2004 - 18:14 #2
vi bruger Access version 10.4302.4219 også kaldet SP2
Avatar billede lafra Nybegynder
23. juli 2004 - 21:48 #3
Problemet ligger i Microsoft Jet 4.0 SP8. Efter opgradering til denne version virker ODBC-forbindelsen mellem C5 og Access ikke længere.

Løsningen er at overskrive filen msjet40.dll med den oprindelige til Windows XP (denne er Microsoft Jet 4.0 SP6 - og har versionsnummer 4.0.6218.0). Filen ligger i mappen windows\system32.

Jeg ved ikke hvad forskellen mellem SP6 og SP8 er, men jeg har endnu ikke oplevet nogen fejl/uhensigtsmæssigheder efter "nedgraderingen".
Avatar billede ortoft Nybegynder
24. juli 2004 - 10:42 #4
OK - det må man jo så bruge som midlertidig løsning indtil Microsoft (Jet 4.0) og Microsoft Business Solutions (C5) får ODBC-driveren til C5 til at fungere med seneste nye Jet 4.0 igen (forhåbentlig i SP9...)