Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. juli 2004 - 02:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hi-Fi sort - specifikation?

Jeg har et lidt anderledes spørgsmål:

Findes der en specifikation på den såkaldte Hi-Fi sorte farve? Altså den farve som f.eks. præger en hel del fjernsyn.

I så fald kunne jeg godt bruge en værdi på denne :)

Tak på forhånd.
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. juli 2004 - 02:48 #1
nope - men hvad er formålet?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. juli 2004 - 02:55 #2
Du siger altså at der ikke findes en værdi? :)

Jeg skal bruge den til noget print-værk og jeg har sådan set fundet en farve der ligner, men jeg er til tider lidt af en perfektionist :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. juli 2004 - 04:02 #3
Det kommer jo fuldstændig an på hvordan man trykker/printer. Og på hvilket materiale. Og glansen/matheden af det materiale.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
15. juli 2004 - 11:46 #4
Og hvem der har lavet dit fjernsyn :D Alle firmaer bruger jo ikke den samme sorte farve ;)

Hygge
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. juli 2004 - 11:57 #5
Jeg syn's i bevæger jer lidt off topic. Lad os sige at det er til screen-display, hvis det skulle ændre på noget.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
15. juli 2004 - 12:12 #6
Nååh, ja det er jo lidt en anden sag :D

Du mener fx. det sorte omkring billedet hvis man kører i 4:3 på et widescreen tv?

Hygge
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. juli 2004 - 12:36 #7
Nej, selve farven på fjernsynet. Hi-Fi sort kaldes den, men jeg ved ikke om der er en standard farve (nuance) :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
19. juli 2004 - 09:35 #8
Jeg lukker her. Beklager ulejligheden :)