Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
14. juli 2004 - 20:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Exchange web

Jeg kan ikke logge på min webexchange server, når jeg er i udlandet selvom jeg bruger min egen bærbar. Men her i DK er der ikke nogen problemer.

kan det være firewalls eller lignende??

og er der en anden løsning så jeg kan læse mine emails?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2004 - 20:50 #1
Det kan de sagtens, hvis du f.eks. har din exchange server placeret bag en firewall, der er sat ordentligt op, så den kun kan tilgås fra de IP adresser der har brug for det, så kan du selvfølgelig ikke tilgå den fra andre IP adresser
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
14. juli 2004 - 22:25 #2
Det er jeg godt klar over, da jeg selv har sat exchangeserveren op. Men jeg burde stadig kunne logge på Webaccessen og det kan jeg godt når jeg er i DK. Spørgsmålet er når jeg er på internetcafe her i udlandet, om de har lukket for porte eller lignende (activeX). Og hvis de har det, kan man få fat i sine emails på en anden måde(webservice eller lignende)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2004 - 22:50 #3
Nej det ville være utænkeligt, du tilgår jo dun Outlook Web Access via port 80. lukker de for det, kan du slet ikke se hjemmesider. De kan selvfølgeligh have blokkeret danmark eller have blokkeret for din ISP's ip range, men det er ikke sandsyneligt.

Det mest sandsynelige og også mest forhuftige erat det er din server, der blokkere for hvem der kan tilgå OWA, det ville jeg selv gøre for at slippe for en masse sikkerhedsproblemer
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
14. juli 2004 - 23:11 #4
Det ved jeg ikke er tilfældet da jeg selv har sat serveren og firewallen op. jeg har ingen ISP da jeg selv hoster hos DIX. men bruger webaccess activeX og kan det tænkes internetcafe'erne lukker for det?

Men du kender ikke til andre måder at tilgå mine emails online uden om webaccess? jeg har hørt om en slags smtp pop3 service online. Hvor man indtaster sine indstillinger og kan bruge det som en slags midlertidlig outlook
Avatar billede jb2003 Nybegynder
15. juli 2004 - 13:44 #5
Hej, du kan bruge www.mail2web.com, som er en gratis tjeneste.
For at bruge dette skal du på din mailserver køre Microsoft Exchange POP3, samt have åbnet for pop3 i din firewall (jeg kan pt. ikke huske om den bruger en anden port)
på mail2web vælger du secure /advanced login. Brug din eksterne IP (eller navn), emailadresse samt password.
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
15. juli 2004 - 20:29 #6
helt sikkert, det virker perfekt. Bare smid et svar jb2003 så får du point.
Avatar billede jb2003 Nybegynder
16. juli 2004 - 11:08 #7
takker...
Avatar billede jaspers_cool Nybegynder
16. juli 2004 - 21:04 #8
ingen problemer
Avatar billede clausm Nybegynder
21. juli 2004 - 12:17 #9
For lige at komme med en sikkerhedsmæssig bøvs: hos mail2web overleverer du din serveradresse, dit brugernavn og dit password til 3 part - over internettet, på en ukrypteret forbindelse! Jeg beskylder bestemt ikke mail2web for noget, men hvis du har fortrolige eller "mission critical" data på mailserveren, eller er mailadmin og har andre brugere hostet på serveren, er det en enorm sikkerhedsrisiko at benytte en public mailservice.
Avatar billede jb2003 Nybegynder
22. juli 2004 - 08:58 #10
> clausm
Det var jo derfor jeg skrev han skulle bruge secure login, så er selv dine logon credentials krypteret!