Avatar billede flodfarmer Nybegynder
13. juli 2004 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke installere grafikkort

Jeg har erhvervet mig et ATI Radeon 7000 grafik kort, da jeg efterhånden var blevet træt af det onBoard (shared RAM) rgrafik undskyldning, som maskinen er kommet med.

Kortet skulle være kompatibelt med min RH9, og passede da også ganske fint i bundkortets AGP slot, men . . .
Her slutter så alt det rosenrøde, for jeg kan hverken finde det nye grafikkort endsige se hvor jeg skulle få det gamle (onboard) til at blive glemt.

Jeg er så blank som en rockers polerede isse, og er ved at løbe godt sur i det. Hjælp !!

Flodfarmeren
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 15:52 #1
Du skal disable dit "onboard" grafikkort i BIOS det gøres ofte under hovedmenuen "Advance" derefter genstarter du og så finder RH sikkert dit kort
Avatar billede flodfarmer Nybegynder
13. juli 2004 - 16:26 #2
Ah !! det er også rigtigt, det er jo ikke nok kun at nægte adgang til onboard RAM. Godt set, det havde jeg kunne bruge mange gode timer på uden at komme i tanke om.
I guder hvor man dog kan stirre sig blind :-)
Hvis du vil lægge et svare, skal jeg med glæde forære dig lidt godt til point-posen

Flodfarmeren
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2004 - 17:12 #3
god sommer (det er ikke en joke)
Avatar billede tagman Nybegynder
23. juli 2004 - 20:16 #4
ATI Radeon 7000 er elendigt understøttet i de medfølgende drivere både til Fedora og Mandrake. Brug derfor VESA-driveren i installationen og hent derefter ATIs drivere hos ATI. Redhat og Mandrake fik vist ikke lov til at distribuere de originale drivere eller noget...
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2004 - 17:15 #5
Jeg har reserveret plads i min pose til de point du lovede