Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 07:56 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Den mest sikre browser

Jeg er seriøst træt af EI og alle dens sikkerheds huller og dit og datten.
Nogen der kan fortælle mig hvilken browser der er sikrest at bruge, og som helst gerne skulle være gratis at bruge.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2004 - 08:19 #1
Jeg vil helt klart anbefale Opera (www.opera.com) og/eller Firefox (www.mozilla.org).

De er begge to gratis.
Dog følger der en reklame med i den gratis udgave af Opera, men hvis du har mulighed for det, så betal for Opera-browseren. Den har Så mange muligheder, at du falder ned af stolen! Den er 250% hurtigere end IE (firefox er også ret hurtig) og fyldt med lækkerier!

Se her alt det den kan:
http://www.opera.com/features/
http://www.opera.com/whyopera/

Se her for alle de skins du kan ønske dig:
http://my.opera.com/community/customize/skins/index.pl?cat=&search=&show=rec&perscreen=20

Se her for for alle de priser den har vundet:
http://www.opera.com/whyopera/awards/

Bagefter vil du ALDRIG gå tilbage til IE. Kun i nødstilfælde.  :-)
Avatar billede -cls- Nybegynder
10. juli 2004 - 08:37 #2
Men både Opera og Firefox på Windows lider under styresystemets dårlige sikkerhed, så du slipper ikke helt for dine fustrationer - ud over, hvis du samtidig skifter til et mere sikkert styresystem. Se fx her for mere info om den seneste "shell:"-sårbarhed som også ramte Mozilla/Firefox: http://software.newsforge.com/article.pl?sid=04/07/08/2327246&mode=nested&tid=78&tid=82

Mozilla/Firefox er klart min foretrukne, da den ikke er overfyldt med features som Opera er - men det er jo en smagssag :)
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 08:47 #3
Ja jeg skal lige prøve dem begge, sidder lige og nusser med opera. Der er en del features i
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 09:00 #4
Er det Mozilla eller Firefox?
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 09:09 #5
Ah det må jeg lige bruge et par timer på, men lige nu læner jeg mest over til Opera.
Jeg siger mange tak :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 09:24 #6
et must link når man bruger Opera ;) http://nontroppo.org/wiki/Opera7
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 09:36 #7
Ok, den kigger lige på
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 11:49 #8
Ja det blev sgu Opera, virkelig lækker browser, og hurtig!
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2004 - 11:50 #9
-cls-:
Ja, alle browsere har selvfølgelig stadig lidt sikkerhedsproblemer, men det er extremt småt. Specielt i forhold til IE, da IE er implementeret i selve Operativ Systemet.  ;-)

cp1:
Godt link!  :-)

wickedd:
Tak for points, og velkommen til en noget hurtigere browser-verden. :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 12:34 #10
ka kun tilslutte mig "extend" har brugt opera siden version 3 for en krig siden ;)en ting jeg nyder meget er "Mouse gestures" tjek det ud i hjælp hvis du ikke allerede har gjort det ;)
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 12:47 #11
Hvad går det ud på? Kan ikke rigtig finde noget der minder om 'mouse gestures' ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 12:54 #12
prøv at holde højre mussetast nede på en side du er på og bevæg den til højre eller venstre så popper der et skilt op som spørg om du vil bruge  "mouse gestures" det siger du ja til og så er du igang,det er simpelt hen en måde at navigere på imellem de sider man har besøgt istedet for at bruge kanpperne,hvis du går i menuen hjælp og åbner hjælp er der et lille stykke nede af siden en forklaring på alle de andre ting man ka bruge denne ting til ;)opera er fyldt med den slags ting osse en masse goe keyboard genveje ;)
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:00 #13
nice! Ja jeg har kun brugt programmet i ca 1½ time, men jeg skal nok lære det :)
Syns bare det er ærgeligt at den sletter den cookie her til eksperten, jeg skal loggen ind hver gang jeg kigger for. Men det er vel en dum indstilling jeg har pillet lidt for meget ved
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:01 #14
Mit tastatur driller kan jeg se - Hader de her batteri drevne apperater
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:03 #15
Nøj det er alt for let at komme tilbage til de sider man har kigget på :)
Tog jo ingen tid at hoppe tilbage hertil, heh I like
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 13:06 #16
så prøv at surfe en 10 sider frem og derefter højreklik og vælg "rewind" and have another smile :o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 13:07 #17
der er en feature der hedder "wand" i Opera som er password manager hvis den ikke popper op når du logger ind på sites så kig i Prefrences under Security og sæt flueben i "Enable Wand" så er coockies ikke nødvendige :)
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:08 #18
Hvis jeg køber det, er der så gratis opdateringer for life?
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:10 #19
Ja den lyser felterne op, så skal jeg bare trykke ctrl+enter. Men det er lidt en hat når man først skal finde login siden .. Underligt at det kun sker på E
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 13:13 #20
du ka sætte den til at logge ind på hele serveren fold boksen ud som dukker op når wand spørg om den skal gemme passwordet :)
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:13 #21
ah ok, det prøver jeg lige
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 13:14 #22
gå først i preferencer og slet passwordet til eksperten og log så ind igen og vælg på hele serveren så ka du logge ind uanset hvor du er på Eksperten :)
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:17 #23
Alt alt alt alt for nice, loggede faktisk ind da jeg kiggede i det her spm.
Den første browser jeg rent faktisk tænker på at købe, heh woot!
Avatar billede wickedd Juniormester
10. juli 2004 - 13:19 #24
Takker mange gange for den lille lektion, jeg skal vist læse hjælpen godt og grundigt igennem. Man ved jo aldrig hvilke andre små men meget nyttige features man finder :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 13:22 #25
kig her ang priser og opdateringer http://www.opera.com/buy/pricelist/
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. juli 2004 - 13:24 #26
du er velkommen,selv snakker jeg højt og bredt om denne browser til venner og bekendte ;)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. juli 2004 - 11:42 #27
Hey guys! Jeg har også lige downloadet opera og jeg fornemmer ud fra jeres oplevelser og ud fra hvad jeg indtil nu kan gennemskue i programmet, at det må være løsningen:)
Er desværre ikke så stærk til det engelske, så måske er der nogle af jer som kender nogle links til noget omtale på dansk. Så ville jeg blive meget glad.

På forhånd tak for hjælpen, og ha` en god dag:)
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2004 - 12:30 #28
Findes også på dansk.
Avatar billede peet-49 Novice
11. juli 2004 - 12:31 #29
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. juli 2004 - 12:46 #30
Tak peet49. Jeg har downloadet 7.23 versionen og på dansk. Bliver spændende at følge:)
Avatar billede wickedd Juniormester
11. juli 2004 - 12:56 #31
Har endda sin egen indbyggede popup killer & download manager som kan resume.
lækker lækker
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. juli 2004 - 13:17 #32
Hold da helt ferie. Ser virkelig ud til at det bedste af det bedste:)
Download manageren - hvormår er det nu lige den benyttes/er mest effektiv?
>Wickedd - det lyder også til at du er vild glad/fascineret af browseren:)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 15:31 #33
Nu hvor I har prøvet at lege lidt med den (Opera browseren, altså), kunne jeg godt tænke mig at spørge jer:
"Hvem kunne tænke sig at gå tilbage til IE"???  *GG*
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
11. juli 2004 - 15:46 #34
Hej extend. Efter efter par timer "leg" med opera har jeg ikke længere lyst til IE:)

Eneste "problem" som jeg ikke lige umiddelbart har kunne finde ud af er, hvordan jeg kan nøjes med at klikke èn gang når jeg skal åbne et link.
I min mappeindstillinger har jeg enkeltklik som standardindstilling.

Måske ved du det?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 15:56 #35
Lige et par kommentarer:

De fleste steder kan man kun bruge IE til sin netbank! Uhyggeligt og skræmmende, ikke?
Der er allerede fundet mere end 150 sikkerhedsfejl, alene i v. IE 6.01 .....
Se her:
http://www.securityfocus.com/columnists/249

Hvis I søger andre (gratis og bedre) alternativer, og vil læse mere om hvad M$ generelt gør ved jer (og hvormeget de støvsuger jeres PC), så kig herinde:
www.fuckmicrosoft.com
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 16:05 #36
jeanette18:
Du taster bare Ctrl + Enter  :-)

Ide:
I ethvert program du/I er inde i, kan der tastes F1 for hjælp. Derigennem kan du/I finde alle hjælpemulighederne (deriblandt alle tastatur-/keyboard-mulighederne).

Husk: F1 og google er jeres venner.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2004 - 16:07 #37
...og du behøves end ikke at klikke ind i "Username- + password-boxene, Wand finder selv ud af det hele selv.  :-)

Ja, IE kunne virkelig lære noget af Opera! Men det ender vel også med at IE opkøber Opera...
Avatar billede wickedd Juniormester
23. august 2004 - 16:39 #38
Jeg går heller ikke tilbage til IE, det er jo ekstremt langsomt i forhold til Opera. Og så er der et par irreterende fejl i den også, ikke noget man bemærker hvis man kun har brugt IE, men efter at ha kørt med Opera i lidt over en måned, så er de nemme at se :) lækker lækker stadigvæk
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. august 2004 - 17:01 #39
wickedd> hvis du sq ha lyst (hvis du ikke allerede har gjort det;) til yderligere at udnytte Opera's mange custom muglighedder så kig her http://nontroppo.org/wiki/EditingINIFiles , det handler om hvad man ka ha i sit højreklik etc.. i Opera her er et billed af hvad jeg har i øjeblikket,især er "open in IE" en smart ting ;)

http://firewalker.1go.dk/operarightclick.png

LÆG MÆRKE TIL TEKST NEDENUNDER ;)

for du en 404 fejl når du klikker på billed-linket så kopier linket ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at klikke på linket ;)

og for at det ikke skal være løgn så kig her osse

http://www.eksperten.dk/artikler/7

den funktion bruger jeg en del på eksperten ;) og så selvfølgelig "Notes" funktionen der er indbygget i Opera...Weee Happy Surfing :o)
Avatar billede wickedd Juniormester
23. august 2004 - 17:06 #40
Jeg skal nok kigge, men dit link virker ikke så godt (hverken hvis jeg klikker eller kopiere)
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. august 2004 - 17:52 #41
hhmmm,sk*de ftp server har det ikke så godt med at vise billeder uden index html... har lagt det her istedet for http://upit.dk/u/operarightclick.png , håber du ka se det der ;)
Avatar billede wickedd Juniormester
23. august 2004 - 18:41 #42
Kewl! Der skal jeg nok få et par timer til at gå :p
Takker for info
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. august 2004 - 18:49 #43
du er welkommen,har du spørgsmål/kommentare skriver du bare :o)
Avatar billede wickedd Juniormester
29. august 2004 - 10:09 #44
Hmmm... Er det normalt at hver gang jeg klikker på en knap (form), at den så skriver "server har afbrudt forbindelsen"? Jeg skal klikke omking 5 gange før det går igennem, eller hvad man nu siger. Virker ellers fint i IE.