Avatar billede wiig Nybegynder
09. juli 2004 - 11:44 Der er 3 kommentarer

Code example på en MIB

Siden der ingen henvendelser var på min forige lidt mere krævende tråd, prøver jeg et nyt approach.

Er der nogen der ligger inde med et godt eksempel på en MIB, kodet naturligvis, ikke ret stor, bare med 1 node og 3 leaves.

Men den skal være til at forstå helst:)
Avatar billede wise Seniormester
09. juli 2004 - 14:36 #1
Altså du kan finde masse af MIB's på nettet. fx http://www.mibdepot.com

Men jeg har ikke selv sat mig så meget ind i det mere end jeg kan se på dumpet og finde de værdier jeg ønsker trigge mine alarmer på...
Avatar billede wiig Nybegynder
09. juli 2004 - 14:57 #2
Har været derinde og kigge, kan godt se selve opbyggelsen.. såsom dette:

sysUpTime OBJECT-TYPE
    SYNTAX TimeTicks
    ACCESS read-only
    STATUS mandatory
    DESCRIPTION
        "The time (in hundredths of a second) since the
        network management portion of the system was last
        re-initialized."
    ::= { system 3 }

men jeg ville gerne lave min egen som jeg så bagefter skal lære at get og getnext etc på, from scratch. Har adskillige eksempler på det, men jeg er ikke sikker på selve syntax i den.
Avatar billede wise Seniormester
09. juli 2004 - 15:15 #3
Hmmm, det er lidt ude over min viden...
Men det her ser ud til at være specifikationen for hvordan de skal bygges. Ved ikke om den hjælper dig...
http://www.faqs.org/rfcs/rfc1212.html