Avatar billede yesyes Nybegynder
07. juli 2004 - 23:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Processor Type liste

Hej jeg er ved at lave et program der skaffer information om computeren i vb og har fundet en funktion der giver processor type men ved mig giver den 586 kan jeg ud fra det nummer finde ud af hvilken processor jeg har og hvis ja hvor kan jeg så finde en liste med de numre?
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2004 - 00:00 #1
586 svarer til Pentium generationen... Hvilken CPU har du?

Du får ikke anden info end "familien" ud af ovenstående. Jeg har ingen idé om, hvordan du læser mere ud - muligvis med WMI.
Avatar billede yesyes Nybegynder
08. juli 2004 - 00:01 #2
hmmm nu er jeg MEGET forvirret har AMD Athlon XP 2200+ men den mener åbenbart jeg har pentium :P
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2004 - 00:01 #3
Vil forresten lige gøre reklame for http://www.wbem.dk/

Det er meningen at sitet skal blive en god kilde til al mulig WMI info...
Avatar billede yesyes Nybegynder
08. juli 2004 - 00:03 #4
ok tak :) dig der har lavet?
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. juli 2004 - 01:22 #5
Nope - Jesper Hanno Hansen - www.hanno.dk

Se helt spec.

http://www.wbem.dk/Root/CIMV2/CIM_Processor.asp
Avatar billede soreno Praktikant
08. juli 2004 - 10:16 #6
Hvis du vil have mere detaljeret information kan du bruge CPUID instruktionen. Det kræver assembler og det ved jeg ikke om VB formår at give programmøreren adgang til..

Kig evt. her:
http://www.sandpile.org/ia32/cpuid.htm

Eller søg på:
ia32 cpuid
Avatar billede yesyes Nybegynder
16. juli 2004 - 10:52 #7
ok :)