Avatar billede yesyes Nybegynder
07. juli 2004 - 21:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installation af Suse linux

Hej jeg skal til at sætte en server op som skal køre suse linux men står med det problem at jeg ik ved en skid om det :P så har lidt spørgsmål som jeg håber nogen af jer kan besvare:
1. Koster suse linux penge?
2. Hvis nej hvor kan det så hentes
3. Er der nogen af jer der har links til guides til susse
håber nogen kan svare på mine spørgsmål på forhånd tak
Avatar billede joryje Nybegynder
07. juli 2004 - 22:23 #1
1. Ja, Personal Edition koster 249,-, mens Profesional koster 729,-
2. Du enten købe det direkte fra www.suse.dk eller se links til forhandlere på siden.
3. Jeg kender ikke nogen, men en søgning på Google på "SuSe Linux Guide", giver over 975.000 resultater, så det burde være muligt at finde et sted:-)

Også til sidst skal det måske lige siges at jeg aldrig har prøvet Linux.

/Jonas
Avatar billede yesyes Nybegynder
07. juli 2004 - 23:55 #2
tak :) en ven har købt det så ender nok med at jeg låner af ham
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juli 2004 - 00:05 #3
Eftersom Linux og de fleste programmer associeret med det er under GPL licens så skal suse vist nok distribuere den gratis. Men der står ikke noget nogen steder om hvordan de skal gøre det, og med SuSe kan man så lave en ftp installation som er helt gratis at udføre. Til gengæld er den overhovedet ikke begyndervenlig... Tit er det man betaler for brugervenlighed, support, dokumentation, og det at have et support telefonnummer at ringe til. - Ikke så meget softwaren selv.
Avatar billede sepelio Nybegynder
09. juli 2004 - 22:24 #4
http://www.suse.com/us/private/download/ - der, det burde være muligt - kan ik svare på hvordan, men 5mins undersøgelse burde finde svaret - tror ik det er videre avanceret.