Avatar billede don-c Nybegynder
07. juli 2004 - 02:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan min Pc holde til??

Jeg har en Barton 2500+ og 1 Epox 8RDA3+ nForce2 Ultra Motherboard, hvor meget kan jeg overcloke min cpu?.
Mange siger man kan overcloke det, men jeg ved bare ikke hvor meget den kan holde til, den skal bare kunne køre stabilt og ikke brande af....
Avatar billede skovenborg Nybegynder
07. juli 2004 - 02:31 #1
selv ved jeg ikke meget om overclocking, men jeg ved det kommer meget an på køleren. Har du en almindelig køler skal du nok ikke regne med den vilde overclocking, selvom Barton 2500+ skulle kunne overclockes en del (bruger dog vandkøling her, så du kan selvfølgelig ikke få helt det samme ud af den):
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1688 (næsten samme bundkort endda).

Men prøv dig lidt frem - bare ikke tag alt for store skridt. Prøv i starten at sætte clockfrekvsen (eller hvad du nu vil stille på) kun en anelse op og så se hvor meget temperaturen stiger. Det er nok højst usandsyneligt at den brænder helt af før den begynder at køre ustabilt - medmindre du stiller helt vildt på den. Tag lige også temperaturen på den før du starter - ligger den alt for højt er det nok dumt at begynde på det helt store.
Avatar billede don-c Nybegynder
07. juli 2004 - 12:07 #2
Hvor kan jeg se min cpu's temperatur??
Avatar billede skovenborg Nybegynder
07. juli 2004 - 12:49 #3
Det findes der en ganske pæn bunke af - og måske er du så heldig at der fulgte et med dit bundkort. Det du skal lede efter er en såkaldt monitor som kan måle temperaturen på din CPU, ved hjælp af nogle censorere på bundkortet. Jeg kender ikke umiddelbart nogle rigtig gode, da jeg selv ikke har haft brug for et (og der fulgte desuden en ganske udmærket med mit bundkort - ASUS Probe, men jeg tror ikke det virker på dit bundkort).

Men du kan prøve den her, som jeg støvede frem fra nettet:
http://mbm.livewiredev.com/
og jeg kunne downloade den her fra:
http://www.3degs.net/index.php?page=webfile&dsn1=nav_webfiles&file=9
Avatar billede rasser65 Nybegynder
07. juli 2004 - 20:25 #4
Hey jeg har samme puter som dig og jeg køre 3200+ uden problemer på luft og det er ikke nogen problemer med at den bliver varm eller noget
Avatar billede don-c Nybegynder
08. juli 2004 - 01:19 #5
TaK Tjekker lige det hele :)
Avatar billede bundgaard666 Nybegynder
26. juli 2004 - 17:34 #6
Når jeg overclocker, hæver jeg ikke spændingen over 1,9V og lader ikke temperaturen gå over 55ºC. Det er de grænser jeg bruger og så overclocker jeg ellers så meget jeg kan.

Et andet godt program til at aflæse temperatur med er SpeedFan.
http://www.almico.com/speedfan.php