Avatar billede peacemaker Nybegynder
22. februar 2001 - 00:24 Der er 16 kommentarer

Lexmark Z51

Heeeeeeelp me plz :o)

Jeg har lige købt et ASUS CUSL2-C, men nu kan jeg ikke få min Lexmark Z51 printer til at virker. Printeren er forbundet gennem et USB kabel, og kablet var brugt sammen med mit tidligere bundkort. Jeg har prøvet begge USB porte, og min mus er forbundet gennem USB så portene virker fint. Jeg har hentet de nyeste drivere fra Lexmarks hjemmeside, men kan ikke få lor... til at du. Der sker det at driverne +6 program installeres fint, men uanset hvad jeg gør, kan der ikke kommunikeres med printeren.

Håber der er en som kan hjælpe

ASUS CUSL2-C
P3-1000
256 MB APACER 133mhz RAM
ASUS V6800
Og det øvrige ragelse :o)
Avatar billede peacemaker Nybegynder
22. februar 2001 - 00:25 #1
Heheh.. beskeden gik vist lidt for hurtigt... undskyld for stavefejlene :o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. februar 2001 - 00:27 #2
gå i BIOS og sæt parallel porten til ECP med DMA 3! Den står garanteret til SPP som default!
Avatar billede tsocm Nybegynder
22. februar 2001 - 00:34 #3
Prøv evt. at tilslutte printren mens cpu\'en er tændt, og se om den finder den.

/vh
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. februar 2001 - 00:40 #4
DET vil jeg bestemt ikke anbefale! så kan han risikere at brænde parallelporten af!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
22. februar 2001 - 07:44 #5
Hejsa....
Prøv at installere din Lexmark, gå derefter i enhedshåndtering, og fjern alle punkter under universiel seriel buscontrollere, og genstart maskinen. Den vil så finde alle de enheder igen, plus at den gerne skulle tildele din mus og printer de rigtige adresser..........det er et ofte set problem på de nye Compaq maskiner, hvor der er USB-tastatur.......tastaturet tager simpelthen alle USB-enhederne i brug, så man ikke kan bruge resten.
Husk at din printer skal være tilsluttet maskinen ved genstarten......istedet for en \"composite devise\", eller \"sammensat enhed\", skulle den meget gerne finde en Lexmark USB enhed.....:-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
22. februar 2001 - 07:45 #6
-> kimrosgaard....det er jo irrelevant med parallelporten.....den er jo tilsluttet og installeret via USB.....:-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. februar 2001 - 08:09 #7
d\'ooh! overså at det var en USB printer *GG*
Avatar billede peacemaker Nybegynder
22. februar 2001 - 11:18 #8
Nu har jeg prøvet det med at fjerne alle USB punkterne... det hjælper ikke, den finder en ukendt USB enhed, og så går printeren amok.. begge dioder lyser, og den fryser totalt.
Avatar billede pcn Nybegynder
22. februar 2001 - 19:04 #9
Hvis du har genbrugt din gamle h-disk fra tidligere mainboard og bare opgraderet så er her løsningen.
1 start i failsafe mode
2 indstillinger
3 kontrolpanel
4 system
5 enhedsorientering
6 systemenheder
7 fjern alt hvad der har med USB at gøre
8 reboot
9 nu findens DEN RIGTIGE USB enhed
Det er jo sådan, at der jo findes en database med op til 3 stk. gældende enheder pr. hardware.
Nogle hardware enheder eks. USB ligner hinanden så meget, at der under boot tages fejl i databasen
Så er løsningen at fjerne valgmulighederne
pcn

Avatar billede pcn Nybegynder
22. februar 2001 - 19:06 #10
Jeg glemte vist at sige med stort!!!
START I FAILSAFE MODE
Avatar billede peacemaker Nybegynder
22. februar 2001 - 19:45 #11
Jeg har genbrugt harddisken, men formatteret og installeret en ren win me, så det er ikke løsningen :o)
Avatar billede pcn Nybegynder
24. februar 2001 - 15:58 #12
Du afslutter ikke dette spørgsmål så::
Har du husket at se om irq for USB er enablet i bios ??
Sæt din bundkort til \"dummernikkel styring\" d.v.s
Ingen steder AUTO alt skal defineres, irq com print m.m. sig osse ned til (plug and play) ofte oversat til \"fuc and pay\".
Under tilføj fjern programmer se efter lexmark netværks support og fjern den, virker perfekt uden
9/10 dele af en lexmark driver, er lir til skærmen, den sidste 10 del er driveren, derfor ofte problemer med lexmark drivers.
Hvis du kører IP og har haft flere netværkskort, i din computer, installerer lexmark driveren sig ofte på det forkerte kort, selv om det ikke er det aktive.
Jeg vedligeholder et stort antal computere og bruger IKKE lexmark driverne hvis PCL hp4 driver kan bruges, den er mellem 10 og 100 gange hurtigere.
pcn
Avatar billede peacemaker Nybegynder
24. februar 2001 - 16:05 #13
forklar lige det med den anden driver?
Avatar billede rop Nybegynder
26. februar 2001 - 15:41 #14
Prøv lige følgende:

Gå ind i printere, vælg egenskaber for din Z51, klik på detaljer, og check så om porten står til USB001 eller til LPT. Z51\'eren har nemlig en lettere irriterende ide, med at sætte den til LPT ligemeget hvad man installere den som... Dette ser jeg ofte i mit daglige arbejde som supporter... Håber det hjælper :)
Avatar billede peacemaker Nybegynder
26. februar 2001 - 16:35 #15
jeps... er klar over det... :o( men tak for forslaget

Andre er også velkomne til at forsøge :o)
Avatar billede systemkonsulenten Nybegynder
06. maj 2001 - 03:55 #16
Lige et spørgsmål:
har du checket printeren på en anden pc. Det ku\' jo være det var printeren/kablet der var i stykker....!

Hvis dette er tilfældet, må dem der vil skifte HD\'er og bios give is!