Avatar billede dakrunz Nybegynder
06. juli 2004 - 15:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Di-514

Jeg købte mig igår en Router af mærket D-link (mdl. Di-514). Den skal bruges til min stationære, gennem LAN-kabel, og så også til min kærestes bærbar, gennem trådløs.

Jeg bruger TDC's webspeed til internet.

Jeg fik så sat routeren til mit surfboard, som det stod beskrevet i quickinstallmanualen fra D-link og så min stationære til routeren. Ingen problemer der, og heller ingen problemer med at komme ind på routeren fra den stationære, hvor jeg også fik kørt den setup-wizard der er at finde der.

Men, da alt det her så var ordnet skulle jeg jo på nettet. Det ville den simpelthen bare ikke.
Jeg har pinget routeren og det virker. Jeg har prøvet med fast IP mellem stationær og routeren men stadig ingen internet. Jeg har tilmed også ringet til webspeed support for at høre om de kunne se routeren, det kunne de også godt.
Skal dog lige siges at efter de havde pinget den fra supporten kunne jeg godt komme på nettet, men ved et uheld fik jeg revet stikket ud af routeren og surfboard og så kunne jeg ikke igen (ved ikke om det kan hjælpe nogen til et svar?). Men det ville jo heller ikke være holdbart hvis jeg skulle ringe til supporten hver gang jeg river stikket ud eller laver anden ged i den.

Ydermere skal der lige nævnes at der er samme problem med det trådløse netværk, mellem bærbar og router. Den kan godt finde routeren men ikke komme på nettet.

Håber jeg har forklaret den nogenlunde ;)
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 19:46 #1
sluk routeren og dit modem i en kort periode! (ca. 15 minutter)

det du skal inden du slukker din computer og router, modem ned er dette

start ->kør ->ipconfig /release

Du skal sætte routeren op til at hente IP-adrese automatisk (dynamisk), og har du huske at været inde og register dig igen? (ellers mener jeg at der er den funktione som hedder clone-mac så brug den, men så skal du logge ind i routeren fra den computer som normalt har været på nettet)
Avatar billede dakrunz Nybegynder
07. juli 2004 - 00:32 #2
Ok, det hjalp i hvert fald på den stationære. Den er nu kommet på...
Men jeg har stadig besvær med den bærbare, den vil ikke gå på nettet eller pinge routeren. Den får også automatisk tildelt en IP som ligger udenfor det der er sat på routeren. Men hvis jeg giver den bærbare en static ip hjælper det lige fedt? Skal lige siges den bruger trådløs adgang.

Jeg har prøvet at køre uden WEP men det hjælper heller ikke noget.
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 08:10 #3
så ved vi at nettet køre :) så mangler vi bare det sidste! hvis du har sat noget sikkerhed op i din router så pil det hele fra goså se om den så kan få forbindelse! det kan også være du lige skal gennemgå den wirelessguide som der er inden i den.
Avatar billede dakrunz Nybegynder
07. juli 2004 - 13:14 #4
Jeg har lige siddet og rodet med det en times tid inden jeg skulle på arbejde. Men den er godt nok ikke meget for det.

Jeg har fjernet alt hvad der burde ha' med sikkerhed at gøre. WEP og SSID (eller er det SSDI?) og det hjælper lige fedt.
Guiden er heller ikke for flink til at hjælpe, for det eneste jeg kan under guiden er netop at "disable" eller "enable" SSID og WEP.

Når jeg "disable'r" SSID kan den bærbare slet ikke finde routeren. Men hvis jeg har den aktiveret kan den godt finde den.
Det virker lidt underligt :)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 14:55 #5
nope det er ikke underligt ;) SSID er navnet på dit trådløse netværk, hvis du disabler den, så skal du manuelt taste det ind i din computer som er på trådløst ;)
Avatar billede dakrunz Nybegynder
07. juli 2004 - 15:16 #6
Ja, man siger jo man skal lære noget hver dag ;)

Men hvis jeg disabler SSID på routeren hvor skal jeg så skrive hvad navnet på netværket er, da den funktion er under SSID?
Avatar billede dakrunz Nybegynder
07. juli 2004 - 15:17 #7
Jeg giver dig lige point da du har givet mig svar på det der var mit primære problem :)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 16:11 #8
du skal bare vælge et eller andet navn :) også hvis du vælger at disable den så skal du også taste det ind under din trådløse konfiguration.
Avatar billede dakrunz Nybegynder
07. juli 2004 - 20:41 #9
Hmm, ok nu har jeg også prøvet det. Men den får så ikke forbindelse til routeren. Det kan faktisk kun lade sig gøre ved at enable SSID.
Avatar billede clausbr Nybegynder
12. august 2004 - 10:50 #10
ok giver din router dhcp / ip adresser og hvor mange hvis den kun giver en ja så er det kun en computer