Avatar billede ttn- Nybegynder
05. juli 2004 - 20:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Bøger der omhandler

io-net-threads-rmi-xml-jdbc-jni-swing-java2d-java3d

Det må gerne være fordelt på 3 bøger. Det gør ikke noget, at der er noget basicviden i den ene af bøgerne(altså at lære java fra bunden af..)
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. juli 2004 - 21:09 #1
io-net-threads-rmi:
Java Network Programming and Distributed Computing
David Reilly, Michael Reilly
Addison-Wesley
ISBN: 0201710374
(Ikke så meget om tråde og rmi, men der er da lidt)

xml-jdbc-jni:
Java Data Access: JDBC, JNDI, and JAXP
Todd M. Thomas
Hungry Minds
ASIN: 0764548468
(Mest om JDBC)

Har kun læst lidt i denne om swing:
Java Swing
James Elliott, Robert Eckstein (Editor), Marc Loy, David Wood, Brian Cole
O'Reilly & Associates
ISBN: 0596004087

De 2 øverste syntes jeg er super, og er ikke speceilt god til Java, jeg brugte dem som lærebøger, de kræver dog at man har et basalt kendskabt til java, såsom oprettelse af objekter, kald af metoder og sådan noget.
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. juli 2004 - 21:16 #2
Bogen Learning Java
Patrick Niemeyer, Jonathan Knudsen
O'Reilly & Associates
ISBN: 0596002858
Har de meste, af det du søger, men den kommer kun kort ind på tingene, hvis men vil i dybten skal man nok have bøger om de forskellige emner.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2004 - 21:41 #3
Bøgerne er sikkert helt OK - jeg kender dem bare ikke.

Kun en lille note:

JNI != JNDI
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2004 - 21:42 #4
JNI = kald af C/C++ kode fra Java (når man skal bruge noget meget OS specifikt)

JNDI = lookup af data i directory server
Avatar billede ttn- Nybegynder
05. juli 2004 - 21:52 #5
Hmm.

Nogle der kan anbefale nogle selvstændige bøger så?
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. juli 2004 - 21:56 #6
De 3 jeg har beskrevet er rimelige selvstændige, men vil man have rigtigt meget om de forskellige emner er man nok nødt til at købe mere end 3.
IO og NET i samme.
Threads i en.
RMI i en.
JDBC i en.
JNI i en.
SWING, java2d og java3d kan nok fåes i en, kender ikke så meget til de emener.
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. juli 2004 - 21:59 #7
Prøv også at søge på amazon.com der kan man finde stort set alt, og der er ofte sample chapters og indholdsfortegenelse.
Avatar billede _carsten Nybegynder
05. juli 2004 - 22:45 #8
Hvis jeg skulle starte forfra, ville jeg nok gøre det i denne rækkefølge

Dækker det basale bredt og kommer godt rundt:
            Beginning Java 2 SDK 1.4 Edition by Ivor Horton
              Paperback: 1200 pages
            ISBN: 0764543652

            NB: Der er en ny 1.5 på vej

GUI/Swing:          Swing, Second Edition
              Paperback: 912 pages
              ISBN: 193011088X

              NB: Dækker det meste GUI

--------------- Herefter, hvis behovet er stort nok ------------------

JDBC:            JDBC API Tutorial and Reference, Third Edition
            Paperback: 1280 pages
            ISBN: 0321173848

JNI:            Java(TM) Native Interface: Programmer's Guide and Specification
            Paperback: 320 pages
            ISBN: 0201325772

XML:            Java & XML, 2nd Edition
            Paperback: 550 pages
            ISBN: 0596001975

Java 2D:        Building Imaging Applications with Java(TM) Technology
            Paperback: 880 pages
            ISBN: 0201700743

Java 3D:        Java 3D Programming
            Paperback: 400 pages
            ISBN: 1930110359

JSP, Servlets, EJB 2.0, JNDI, JMS, JDBC, CORBA, XML and RMI

              Special Edition Using Java 2 Enterprise Edition (J2EE):
              Paperback: 1088 pages
            ASIN: 0789725037
Avatar billede 2c Nybegynder
06. juli 2004 - 15:44 #9
Jeg blev foreslået denne bog her på eksperten den anden dag http://fivedots.coe.psu.ac.th/~ad/jg/

Den er rigtig god hvis man vil lære 2d og 3d programmering, og har basal kendskab til java.
Avatar billede ttn- Nybegynder
07. juli 2004 - 19:07 #10
I får lige to dage mere til at finde på muligheder og så giver jeg alle, der har ligget et godt svar, point.
Avatar billede ttn- Nybegynder
10. juli 2004 - 14:27 #11
Carsten smidt et svar.
Avatar billede _carsten Nybegynder
10. juli 2004 - 14:37 #12
OK