Avatar billede left Nybegynder
05. juli 2004 - 13:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Holde MdiChild i Parent

Jeg har en mainform (parent), hvorfra jeg aabner formen MdiChild1, som efter hensigten holder sig indenfor mainformen.

Hvis jeg saa fra den netop aabnede MdiChild vil aabne endnu en form, saa holder den sig IKKE indenfor mainformen - forslag til hvordan det loeses?

200 points er nok i overkanten, men har brug for en korrekt og detaljeret beskrivelse.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
05. juli 2004 - 14:12 #1
Kan det være noget med at den nye MDI er child til den eksisterende, som ikke er MDIcontainer og at du derfor explicit skal sætte din mainform til parent?
Avatar billede helmet Nybegynder
05. juli 2004 - 16:32 #2
Hvis du har sat mdichild på den sidste form ligmed true, så burde den også blive indlejret i mdiformen.
Avatar billede sjh Nybegynder
07. juli 2004 - 08:32 #3
Jeg kan ikke lige se dit problem.. men prøv at se lidt på den her:
http://hjem.get2net.dk/sjh/eksperten/444171/MDILabel.zip

Jeg har brugt den her:
http://www.eksperten.dk/spm/444171
Avatar billede left Nybegynder
16. juli 2004 - 23:14 #4
Ok, jeg burde nok have skrevet det under VB.NET eller skrevet det i indlægget. I tidligere versioner af VB var det meget enkelt, da formens egenskab om Child bare skulle være True - men i VB.NET er det altså ikke så ligetil :-)
Avatar billede coolcoder Nybegynder
16. juli 2004 - 23:23 #5
Jeg tror måske du kan finde det du søger på følgende link (incl. undersider)

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon/html/vbconMDIApplications.asp

Nu sidder jeg med min bærbare, som jeg ikke har VS.NET på, så jeg kan ikke lige lave nogle forsøg...
Avatar billede left Nybegynder
18. juli 2004 - 02:49 #6
Desværre - fortætter ikke noget om childs til childs, hvis man kan sige det :-)
Avatar billede left Nybegynder
19. juli 2004 - 18:02 #7
Jeg har lavet en lille applikation, som viser problemet:
http://www.resthandel.dk/files/mdi.rar
Avatar billede helmet Nybegynder
19. juli 2004 - 19:52 #8
Du fortæller bare form3 at dens mdiparent er form2's mdiparent, så får de jo begge form1 som parent.
Altså:
Dim Form3 As New Form3
Form3.MdiParent = Me.MdiParent
Form3.Show()
Avatar billede left Nybegynder
19. juli 2004 - 23:26 #9
Så enkelt kan det være hvis man kender svaret - tak :-)
Avatar billede coolcoder Nybegynder
19. juli 2004 - 23:35 #10
...nemlig ja, det var faktisk det jeg forsøgte at foreslå i første kommentar ;)