Avatar billede mfla Nybegynder
05. juli 2004 - 09:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Miniaturebilleder slået fra?

Hej,

Jeg er på en eller anden måde kommet til at slå den automatiske miniaturebilledgenerering fra i WindowsXP Pro - dvs. går man ind i et bibliotek med billeder, så kan den ikke vise de små billeder i biblioteket og heller ikke hvis man dobbeltklikker på billedet, så den starter Windows Billed- og faxfremviser.

Det er IKKE fordi jeg har en anden visning (f.eks. detaljer) på min mappe med billeder! Selv med visning af store ikoner, er der stadig ikke autogenerering af miniaturebillder, dvs. windows viser kun ikonet fra det program som billedet er tilknyttet, i mit tilfælde GIMP (et eller andet sjovt hoved af et dyr).

Jeg har også prøvet at tage egenskaber på mappen med billeder, valgt fanen tilpas, og ændret mappetypen til billeder eller fotoalbum. Intet af det virker :-(

Har det noget at gøre med den desktop.ini fil der ligger i nogen biblioteker, om den kan vise det eller ej? Billederne har været kørt ud på DVD og tilbage igen, og der har ikke været backup af desktop.ini og thumbs.db filerne.

Er der nogen der kan hjælpe videre?

Jeg har ikke ligefrem en standard opsætning af windows, så der er både rodet med diverse opsætning af stifinder, og diverse tjenester er slået fra. Har dog prøvet at se det hele igennem, men kan ikke finde det der burde kunne løse mit problem.
Avatar billede mfla Nybegynder
05. juli 2004 - 22:04 #1
Efter yderligere at have studeret sagen, viser det sig at det var selve billederne der var blevet ødelagt - det havde ikke lige slået mig før, så det var ikke blevet efterprøvet... Dermed er mysteriet opklaret, og der er atter gang i genereringen af miniaturebilleder :-)
Avatar billede mfla Nybegynder
05. juli 2004 - 22:05 #2
OK :-)